ضرورت همکاری هم جانبه دانشگاه با صنعت

ملکی چوبری با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه بسیاری از مشکلات و دغدغه های فناورانه را مرتفع خواهد کرد، گفت: با ارتباط دانشگاه و صنعت بیکاری قشر تحصیل کرده نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، ‌ تفاهم نامه همکاری های مشترک مابین مدیر عامل شهرک‌های صنعتی گیلان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، منعقد شد.

ملکی چوبری در نشستی که  باحضور مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در دفتر مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است که در آن باید از دلاورمردی ها و رشادت های رزمندگان اسلام و به پاس خون شهیدان گرانقدر که با نثار خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و امنیت امروز ما را مدیون این خونهای گرانبها هستیم، قدردانی کرد.

وی، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بعد از چند دهه فعالیت علمی در کشور  تبدیل به شجره ای طیبه شده و الان افتخار آن را دارد که به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان اسلام در منطقه بدرخشد. دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است ودر حال حاضر مشغول خدمت رسانی به جامعه فرهیخته استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با برشمردن ماموریت های این دانشگاه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت های مختلفی دارد که یکی از این ماموریت ها آن است که باید متناسب با دانشگاههای نسل ۳ و ۴ حرکت کند و با توجه به اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی گیلان حدود ۴۰ درصد بار آموزش عالی را به دوش می کشاند.

وی ادامه داد: این دانشگاه به دنبال ماموریت های خود از جمله درآمدهای غیرشهریه، تعامل با سازمانها و صنایع است تا بتواند علاوه بر اینکه نیاز ها و مشکلات آنان را حل می کند، بتواند نیاز آنها را  نیز برطرف کند.

ملکی چوبری خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم شعار دانشگاه را در سال جدید که  " تبدیل سکوی مبدل دانایی به توانایی " است محقق کنیم یعنی خرد و دانشی را که در دانشگاه وجود دارد، با مهارت آفرینی  و مهارت آموزی  ترکیب نمائیم تا جهت رفع نیازها و موانع استان استفاده کنیم و  این مسئله یکی دیگر  از ماموریت هایی است که بشدت دنبال آن هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:  حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش حافظه محور به سوی مهارت محور است همچنین پژوهش های تکلیفی باید به سمت پژوهش های حل مسئله حرکت کند و استان گیلان کمترین نرخ در زاد و ولد را دارد و در سند تحول دانشگاه باید به سمت فعالیت های اقتصادی حرکت کند و این یکی دیگر از ماموریت های دانشگاه است تا بتوانیم دین خود را  به شهر، استان و کشورمان ادا کنیم.

ضرورت همکاری هم جانبه دانشگاه با صنعت

در ادامه مهدی محبوبی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان ضمن تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: یکی از مواردی که شهرکهای صنعتی دنبال می کند واحد های صنعتی درحال ساخت است که شهرکهای صنعتی به عنوان متولی صنعت و سرمایه گذار در کنار هم مستقر خواهیم بود.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی دو ماموریت را به دنبال داردکه یکی ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای صنایع استان گیلان و توانمندسازی واحد های صنعتی است که در بحث زیرساخت ها شرکت شهرکهای صنعتی به عنوان شرکت مادر تخصصی در حال انجام کار هستند.

محبوبی با تاکید بر اینکه ما باید فضای مناسبی را برای سرمایه گذاران آماده کنیم، تصریح کرد: استان گیلان باید بستر مناسب را در استان آماده کند تا سرمایه گذاران خارج از استان  و همچنین داخل استان بتوانند با خیال راحت در استان سرمایه گذاری کنند.

وی، توانمندی شهرک های صنعتی را مهم دانست و بیان کرد: فلسفه سازمان شهرک های صنعتی، حمایت از واحد های صنعتی است که توانمندسازی آنان از بودجه های دولتی تامین می گردد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی گیلان با برشمردن اهداف فعالیت این شرکت، افزود: هدف شهرکهای صنعتی تولید و اشتغال در استان گیلان است که جهت برآورد نمودن این نیاز باید ارتباط نزدیک و  تنگاتنگ  با دانشگاه داشته باشیم تا بتوانیم  نیاز فن آورانه، نوآور و تکنولوژی  صنعت را حل کنیم که این مهم امکان پذیر نیست مگر توسط اساتید دانشگاه که باید در ارتباط با دانشگاهها، این مشکل حل شود.

محبوبی تاکید کرد: ما به دنبال جذب تحصیل کرده ها در صنعت هستیم  و برای اینکه بتوانیم این مشکل را حل کنیم نیاز به همبستگی و همراهی و همدلی همه دانشگاهها با صنعت است  همچنین در بخش تحقیقات و پژوهش باید هدفمند برخورد شود و این مسئله از سوی دانشگاهها امکان پذیر است و باید دانشگاهها به صنعت کمک کنند، پایان نامه ها ی هدفمند بسیار ارزشمند هستند و به دنبال حل مسئله هستند و به تناسب می توان از پایان نامه های متمرکز در دانشگاهها استفاده کرد.

در پایان این نشست، طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان، تفاهم نامه همکاری های مشترک بین شرکت شهرک های صنعتی گیلان با دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  با امضای طرفین منعقد شد.

کد خبر 1782481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha