ترویج اخلاق حسنه از وظایف حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی است

آیت الله دری نجف آبادی ترویج اخلاق حسنه در جامعه را از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این مهم باید مورد توجه طلاب علوم دینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در آیین افتتاحیه کلاس های مدارس علمیه خواهران، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه هستند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه این پایگاه های فرهنگی و آموزشی در تربیت دینی و اخلاقی جوانان نقش تاثیرگذاری دارند، افزود: حوزه‌های علمیه خوهران بر فرهنگ جامعه تاثیر زیادی دارند.

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه طلاب خواهر ضمن تحصیل علم و تهذیب نفس باید فرزندانی مومن، متدین، ولایتمدار و انقلابی را تربیت کنند، افزود: این فرزندان متدین می توانند در رونق و انتشار معارف دینی منشاء آثار و برکات باشند.

وی  رشد، توسعه و پیشرفت حوزه‌های علمیه را امری ضروری دانست و بیان کرد: تقویت این پایگاه های دینی خیرات و برکات ماندگاری را برای جامعه دارند.
 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافات را از مهمترین وظایف حوزه های علمیه دانست و اظهارداشت: فراهم آوردن زمینه برای اجرای احکام احیای مسجد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگ ساز جامعه، جامعه پذیری و ترویج اخلاق حسنه در جامعه را از دیگر وظایف حوزه‌های علمیه دانست.

آیت الله دری نجف آبادی همچنین به رسالت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت:  این مراکز علمی و دینی امروز رسالت سنگینی در تولید مباحث حوزوی و کاربردی کردن آنها در جامعه دارند.

کد خبر 1782483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha