پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است گفت: امروز درک و شناخت درست و دقیقی از اهمیت پیشگیری در بین مسئولان مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی_ رییس کل دادگستری استان گیلان در دومین نشست شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم که امروز(دوشنبه،۲ مهر) برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام اظهار کرد: ما باید قدردان این رشادت ها و جانفشانی ها بوده و برای رشد و تعالی کشور از هیج کوششی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است گفت: امروز درک و شناخت درست و دقیقی از اهمیت پیشگیری در بین مسئولان مشاهده می شود.

رئیس شورای پیشگیری وقوع جرم در ادامه افزود: در خصوص پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها و اعمال تبصره دو ماده ۱۰ اقدامات ارزنده ای در استان انجام شده و تصمیمات جدیدی نیز جهت استفاده از سامانه های الکترونیک برای کاهش پرونده ها و جرائم اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر راه اندازی مرکز شوق زندگی با هدف مدیریت آسیب های اجتماعی تصریح کرد: همه دستگاه ها به محوریت دستگاه قضایی باید در افتتاح این مرکز در راستای کمک به جامعه هدف و آسیب دیدگان اجتماعی مشارکت کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بزه سرقت در استان خاطر نشان کرد: دادستان ها و مسئولان قضایی استان و تمامی دستگاه هایی که در این زمینه وظیفه دارند باید هم در بخش شناسایی مجرمین و هم در برخورد قاطع با جدیت بیشتری عمل کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پابند الکترونیک برای مجرمین حرفه ای و سارقین باید جدی تر از گذشته دنبال شود، گفت: امید است که با هم افزایی و همکاری مسئولان شاهد کاهش وقوع سرقت در جامعه باشیم.

پیشگیری از جرم امری پرفایده و کم هزینه است

کد خبر 1782495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha