عمان، میزبان کنفرانس تحول آموزش در جهان اسلام

عمان میزبان کنفرانس آیسسکو با موضوع راهبردهای تحول آموزش، نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال در اصلاحات، اهمیت آموزش پایدار و رویکردهای مدیریت آموزش در زمان بحران‌ها و شرایط اضطراری در جهان اسلام خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «muscatdaily»، عمان میزبان کنفرانس سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) در روزهای دوم و سوم اکتبر (۱۱ و ۱۲ مهر) با محوریت موضوع «فراتر از اجلاس: تبدیل آموزش از تعهد به کاربرد» خواهد بود.

این رویداد که توسط وزارت آموزش و پرورش عمان و با همکاری آیسسکو برگزار می شود، وزرای آموزش و پرورش از ۵۳ کشور عضو و کارشناسان برجسته در این زمینه را گردهم می آورد.

هدف این کنفرانس ترویج گفت‌وگو بین تصمیم‌گیران، دانشگاهیان و متخصصان آموزش و پرورش با تمرکز بر پیشبرد تحول آموزش در سراسر جهان اسلام است.

یکی از نکات کلیدی ارائه یک گزارش علمی با جزئیات پیشرفت‌های انجام شده در تبدیل تعهدات آموزشی به اصلاحات قابل اجرا خواهد بود.

موضوعات کلیدی در دستور کار شامل راهبردهای تحول آموزش، نقش هوش مصنوعی و فناوری‌های دیجیتال در اصلاحات، اهمیت آموزش پایدار و رویکردهای مدیریت آموزش در زمان بحران‌ها و شرایط اضطراری در جهان اسلام است.

این رویداد همچنین کشورهای عضو را تشویق می‌کند تا شیوه‌های موفق را به اشتراک بگذارند و در طرح‌های آتی همکاری کنند.

آیسسکو همراه با شرکای خود فعالانه برای تسریع اصلاحات آموزشی و ترویج یادگیری برای توسعه اقتصادی در جهان اسلام تلاش کرده است.

به عنوان بخشی از مقدمات این کنفرانس، گفتگوی وزیران در سطح عالی در ۲۲ می سال جاری میلادی در لندن برگزار شد.

وزرای آسیایی، آفریقایی و کشورهای حوزه خلیج فارس در این رویداد شرکت کردند بحث‌ها و گفتگوهایی با هدف تحول سریع آموزشی در منطقه انجام دادند.

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) سازمانی تخصصی است که تحت حمایت سازمان همکاری اسلامی (OIC) و در زمینه‌های آموزش ، علوم ، فرهنگ و ارتباطات در کشورهای اسلامی  به منظور حمایت و تقویت روابط بین کشورهای عضو فعالیت می‌کند.

کد خبر 1782521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha