ممانعت صهیونیست‌ها از پخش اذان صبح در مسجد ابراهیمی

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی از اقامه اذان صبح در مسجد ابراهیمی ممانعت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی از اقامه نماز صبح در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل جلوگیری کردند.

وی افزود: این یک اتفاق خطرناک است که به وضوح هدف آن پنهان کردن شعائر اسلامی در داخل مسجد ابراهیمی و جلوگیری از آن در آینده است.

بر اساس این بیانیه، این وزارتخانه نسبت به خطر تشدید تنش اسرائیل و نقض حرمت مسجد ابراهیمی هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از ورود یک هیئت دیپلماتیک خارجی به مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند تا آنها را از آگاهی از جنایات یهودی سازی، دزدی و تغییر ویژگی های آن جلوگیری کنند.

وی افزود: شب گذشته شهرک نشینان تحت حفاظت نیروهای اشغالگر اسرائیل مسجد ابراهیمی را با رقص تلمودی با ضرب آهنگ بلند هتک حرمت کردند.

وی ادامه داد: این تخلفات به صورت متوالی و سیستماتیک انجام می شود و هدف آن تشدید کنترل بر مسجد ابراهیمی است که جامعه جهانی را ملزم به انجام اقدامات لازم برای توقف و پایان دادن به آن می کند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع شده است که تحت کنترل اسرائیل است و حدود ۴۰۰ شهرک نشین در آن زندگی می کنند که توسط تقریبا ۱۵۰۰ سرباز اسرائیلی محافظت می شود.

از سال ۱۹۹۴، اسرائیل مسجد ابراهیمی را ۶۳ درصد برای یهودیان و ۳۷ درصد برای مسلمانان تقسیم کرده است.

کد خبر 1782592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha