مولودی‌خوانی؛ پیوند ماندگار کُردها با پیامبر(ص)

ملا ثنایی گفت: حقیقتاً مولودی خوانی حلقه اتصالی نیکو و ماندگار بین مردم با پیامبر اسلام (ص) است زیرا اشعار نابی از شاعران بلندپایه کُرد در وصف نبی مکرم اسلام خوانده می شود.

 ملا رشید ثنایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریکبه مناسبت ایام هفته، گفت: مردم اهل سنت کرمانشاه همگی عاشق و شیفته رسول اکرم(ص) و خاندان ایشان هستنئ و این عشق و ارادت را به وضوح می‌توان در مجالس و محافل دینی و مذهبی دید.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب افزود: این عشق و ارادت مردم به فخر کائنات به اشکال مختلفی از جمله برگزاری مراسم مولودی خوانی(جشن میلاد پیامبر)، آذین بندی کوچه و بازار و برگزاری دیگر محافل و مجالس معنوی در ماه ربیع الاول نمود پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: مولودنامه خوانان و مداحان در مجالس مولودی که به یمن و برکت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می‌شود، اشعار نابی را از شاعران بلندپایه کُرد در وصف نبی مکرم اسلام قرائت می‌کنند و دف نوازان نیز آراسته و هماهنگ با مداح همراه می‌شوند.

ملا ثنایی با اشاره به اینکه مجالس مولودی‌خوانی یکی از مراسم مرسوم در غرب کشور است، تصریح کرد: متون اشعاری که خوانده می‌شود متون معنوی، اخلاقی، عرفانی و معرفتی است که بر نشاط مراسم می‌افزاید و حقیقتاً حلقه اتصالی نیکو و ماندگار بین مردم با پیامبر اسلام (ص) است.

 امام جمه اهل سنت سرپل ذهاب اظهار کرد: اتحاد و امنیت در هر جامعه ای از ضروریات زندگی است و امروز وحدت مسلمانان جهان حول محور قرآن کریم و تعالیم نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص)، نجاتبخش مسلمانان است.

کد خبر 1782626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha