در زمینه وقف جز استان‌های آخر هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از خیرین و متمکنین خواست که در زمینه موقوفات منفعتی همکاری لازم را داشته باشند و گفت: در زمینه وقف جزء استان‌های آخر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» امروز در نشست واقفین، هیئت امنا و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: وقت نه تنها از سنت‌های اسلام بلکه از سنت‌های دیگر ادیان نیز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت دهه وقف صحبت می‌کرد، گفت: امام علی علیه السلام می‌فرماید «صدقه و وقف دو فریضه الهی برای آخرت انسان هستند».

وی افزود: نسبت به جمعیت و وسعت در کشور استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امامزادگان و سادات جزء استان‌های پر امامزاده است.

نصیرالاسلامی یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۵ امامزاده به ثبت رسیده ولی در زمینه وقف جزء استان‌های آخر هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از خیرین و متمکنین خواست که در زمینه موقوفات منفعتی همکاری لازم را داشته باشند و بیان کرد: به مناسبت دهه وقف، همایش یاوران وقف در استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:هفت میلیارد و ۴۳۵ میلیون تومان درآمد سال گذشته امامزادگان بود که این موضوع رضایت بخش نیست و می‌طلبد که با جلب مشارکت‌های مردمی، درآمد امامزادگان را بالاتر ببریم.

نصیرالاسلامی اظهار کرد: در زمینه اعتبارات سفر اول شهید ابراهیم رئیسی به استان ۶۰ درصد یعنی هشت میلیارد تومان بین امامزادگان و مساجد تقسیم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حدود سه و نیم میلیارد تومان از محل غبار روبی‌ها در زمینه فعالیت‌های عمرانی هزینه شد و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی که کاملاً به صورت مردمی بود، موکب شهدای حرم و سه موکب در شهرستان گچساران فعالیت‌های ارزشمندی برای اربعین انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی برنامه اعزام مبلغ در دستور کار این اداره کل قرار دارد، گفت: سال گذشته از محل خیرات و مبرات مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فقرا و نیازمندان کمک صورت گرفت.

نصیرالاسلامی گفت: سال گذشته ۱۰ فقره موقوفه منفعتی و انتفاعی به ثبت رسید که یک مورد آن منفعتی بود.

کد خبر 1782651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha