بازتاب جهانی سخنرانی «مسعود پزشکیان» در مجمع عمومی سازمان ملل

اظهارات «مسعود پرشکیان»، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

خبرگزاری شبستان،گروه بین‌الملل: اظهارات «مسعود پرشکیان»، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

اکثر رسانه‌ها به تاکید رئیس جمهوری ایران بر ایجاد صلح و همچنین وظیفه جامعه بین‌الملل بر جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اشاره کردند.

در اینجا به آنچه رسانه‌های جهان در مورد اظهارات مسعود پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته‌اند، اشاره می‌کنیم.

آسوشیتدپرس:

رئیس‌جمهوری جدید ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به رهبران جهان پیام داد که می‌خواهد فصلی سازنده در روابط بین‌الملل کشورش باز کند، اما او به صراحت اعلام کرد که دیگران از جمله آمریکا باید نقش خود را در این زمینه انجام دهند.

مسعود پزشکیان در اولین سخنرانی خود در گردهمایی سالانه رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، لحن سنجیده‌ای داشت.

پزشکیان که یک جراح قلب است و به عنوان یک اصلاح طلب در ایران سمت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و فعالیت می‌کند، گفت: هدف من این است که پایه‌ای محکم برای ورود کشورم به عصر جدید بگذارم و آن را به عنوان نقش موثر و سازنده در نظم جهانی در حال تحول بازی کنم.

هنوز مشخص نیست که پزشکیان چقدر فضا برای مانور به منظور مذاکره با کشورهای دیگر از جمله آمریکا به ویژه در خصوص مسئله هسته ای ایران دارد، به ویژه با توجه به بالا بودن تنش‌ها در خاورمیانه گسترده‌تر بر سر جنگ اسرائیل و حماس و در حالی که آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آماده می‌شود.

پزشکیان، مانند روسای جمهور ایران قبل از خود سخنان تندی علیه اسرائیل داشت. او رژیم صهیونیستی را به جنایت، استعمار و بربریت ناامیدکننده متهم کرد که در حال مبارزه با حماس در غزه و تبادل آتش با حزب الله لبنان است.

او گفت که بمباران شدید اسرائیل در لبنان در روزهای اخیر نمی‌تواند بی پاسخ بماند.

پزشکیان مستقیما خطاب به مردم آمریکا تعدادی از نارضایتی‌های ایران  از تحریم‌ها گرفته تا کشته شدن ژنرال قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در دوران ترامپ  را برشمرد و سپس از همه دولت‌ها که استراتژی معکوس در قبال ایران دنبال می‌کنند خواست تا  از تاریخ درس بگیرند.

وی افزود: ما این فرصت را داریم که از این محدودیت ها گذر کنیم و وارد عصر جدیدی شویم. این دوره با اذعان به نگرانی‌های امنیتی ایران و همکاری در چالش‌های متقابل آغاز می‌شود.

رئیس جمهوری جدید ایران در پایان گفت: امیدوارم این پیام ایران امروز با دقت شنیده شود.

گاردین:

 مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ایران آماده پایان دادن به بن بست هسته ای خود با غرب است.

وی همچنین خواستار پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین از طریق گفتگو شد.

این در حالی است که ایران امیدوار است شاهد کاهش تحریم‌های آمریکا باشد که بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال ۲۰۱۸ توافق هسته ای تهران با شش قدرت جهانی را در سال ۲۰۱۵ کنار گذاشت و تحریم‌های شدیدی را علیه ایران اعمال کرد و این تلاش‌ها برای احیای پیمانی است که کنار گذاشته شده است.

عرب نیوز:

پزشکیان، یک سیاستمدار معتدل که در ماه آگوست با وعده سیاست خارجی عمل‌گرایانه روی کار آمد در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل  از اسرائیل به دلیل آنچه نسل‌کشی این رژیم در غزه نامید، انتقاد کرد.

وی گفت: لازم است جامعه بین‌الملل فورا آتش‌بس دائمی در غزه را تضمین کند و به بربریت ناامیدانه اسرائیل در لبنان پایان دهد، قبل از اینکه این بربریت منطقه و جهان را در برگیرد.

پزشکیان افزود: ما به دنبال صلح برای همه هستیم و قصد درگیری با هیچ کشوری نداریم.  ایران مخالف جنگ است و بر ضرورت توقف فوری درگیری نظامی در اوکراین هم تاکید دارد.

ای بی سی نیوز:

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا خواست تا دوران جدیدی را در روابط خود با ایران آغاز کند.

پزشکیان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از حضور نظامی آمریکا در همسایگی ایران، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کشته شدن سردار قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ گفت: ما می‌توانیم از این محدودیت‌ها فراتر برویم و شروع کنیم. یک دوره جدید و یک عصر جدید با شناخت نگرانی های امنیتی ایران و همچنین کار مشترک بر روی موضوعات مشترک آغاز می شود.

 او گفت که پیام او خطاب به تمام دولت‌هایی است که از استراتژی های غیرسازنده در قبال ایران پیروی می کنند.

بیزنس استاندارد:

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از آمریکا خواست تا دوران جدیدی را در روابط خود با ایران آغاز کند.

پزشکیان گفت که علیرغم تلخی سال‌ها تحریم، ایران به اراده و اعتماد به نفس قوی دست یافته و آماده همکاری با جهان است، ایران آماده است همکاری‌های همپایه اقتصادی، سیاسی و امنیتی برای ساختن جهانی بهتر با قدرت‌های جهانی و همسایه‌ها داشته باشد.

پزشکیان همچنین از جامعه جهانی خواست تا هر چه زودتر برای آتش بس دائمی تلاش کند و قبل از اینکه منطقه و جهان را به آتش بکشد، وحشیگری جنون آمیز اسرائیل در لبنان را متوقف کند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه کشورش مخالف جنگ روسیه و اوکراین است و از هرگونه راه حل مسالمت آمیز برای پایان جنگ حمایت می کند، افزود: ایران معتقد است که این بحران تنها از طریق گفت‌وگو به پایان می رسد.

الجزیره:

رئیس جمهوری جدید ایران در سخنرانی خود برای مجمع عمومی سازمان ملل بر ضرورت توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان تاکید کرد.

پزشکیان گفت که تجاوزهای رژیم صهیونیستی  به نوار غزه و لبنان توسط بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی همچنین تصریح کرد که ایران آماده بهبود روابط خود با تمام جهان است.

المنار:

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تجاوزها به نوار غزه باید متوقف شود و نباید جامعه بین‌المللی در برابر کشتار جاری در لبنان سکوت کند.

وی همچنین با اشاره به نسل‌کشی اسرائل در غزه گفت که جامعه بین‌الملل باید آتش‌بس دائمی در غزه را تضمین کند و به وحشیگری رژیم صهیونیستی در لبنان نیز پایان دهد.

کد خبر 1782670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha