تکریم ۶۰هزار پیشکسوت جهادو مقاومت به یمن کنگره شهدای مازندران

سرهنگ پاسدار سلامی از برگزاری ۲۰هزار برنامه فرهنگی و هنری ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد وگفت: ۶۰هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان در این ایام تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در آئین تجلیل و تکریم از «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» که در آستانه دومین اجلاسیه ۱۴هزار و ۵۰۰شهید سرافراز استان و بزرگداشت هفته دفاع مقدس به همراه ارتباط تصویری با حسینیه حضرت امام خمینی (ره) و استعماع بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار شد، بااشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه علیه السلام و شکست حصر آبادان و گرامیداشت یاد و نام شهدای این مرز و بوم اظهار کرد: ایثار مجاهدان فی سبیل الله دفاع مقدس و رزمندگان امروزی در سنگر دفاع از حرم شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه عظمت و اقتدار ملت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به رخ جهانیان کشیده شد، افزود: شجاعت، ایمان و استقامت رمز پیروزی ملت بوده است.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه مردم با مجاهدت در راه خدا از جان شیرین خود و فرزندان و همسرانشان گذشتند تا یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن تابن دندان مسلح نیفتد، گفت: دفاع مقدس در اذهان ملت ایران، فرهنگ و مکتب است و به کشور و تاریخ و ملت ما آبرو بخشید.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نسبت به پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در قله های ایثار و فداکاری از کشور و دین خدا پاسداری کردند شایسته تحسین هستند، خاطرنشان شد: تجلیل و تکریم این قشر وظیفه همگانی است.

سرهنگ پاسدار سلامی از تجلیل و تکریم ۶۰هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان خبر داد و یادآورشد: امروز ۵هزار نفر از این تعداد تجلیل و باقی افراد تا پایان سال تجلیل خواهند شد.

وی از برگزاری ۲۰هزار برنامه فرهنگی و هنری ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: ۲۵۰برنامه نیز در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان در دست اجراست.

سرهنگ پاسدار سلامی از برگزاری این کنگره در ۱۲مهر ماه جاری درورزشگاه شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک خبر داد و تاکید کرد: باید ایثار و رشادت های رزمندگان اسلام به نسل نو معرفی شود.

وی به افتخارآفرینی مازندرانی ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۷۴هزار مازندرانی در دفاع مقدس از اسلام دفاع کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه ۳۷۵مازندرانی ۲فرزند و ۲۱خانواده نیز ۳فرزند خود را تقدیم اسلام کردند، افزود: مسن ترین شهید و اولین روحانی شهید به مازندران اختصاص دارد.

وی به رشادت های شهیدان شیرودی، کشوری و خلعتبری در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مازندرانی ها در بحث مبارزه با منافقین نیز خوش درخشیدند.

سرهنگ پاسدار سلامی به نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: مازندرانی ها همچنین از جنگ زدگان تیز میزبانی شایسته ای داشتند.


کد خبر 1782671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha