وجود ۶۲۳ موقوفه در مُهر/ درخواست ارتقای نمایندگی به اداره اوقاف

در شرایطی که شهرستان مهر ۶۳۲ موقوفه را در خود جای داده، مسئول اوقاف این شهر از کمبود نیرو و نیاز به ارتقای نمایندگی اوقاف به اداره مستقل سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، عباس منصوری، به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، از ثبت چهار وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفات جدید به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در فال، شهرک امام خمینی (ره)، ارودان، محله چهو شهرستان مهر به ثبت رسیده است.

منصوری بیان کرد: شهرستان مهر دارای ۶۳۲ موقوفه با ۲۵۰۰ رقبه مسکونی، تجاری، زراعی و مذهبی است. این موقوفات در چهار بخش وراوی، مرکزی، گله‌دار و اسیر پراکنده شده‌اند و بیشترین رقبات مربوط به بخش‌های گله‌دار و اسیر است.

مسئول اوقاف شهرستان مهر همچنین خبر داد که تعداد ۲۴ مورد سند سیم و سرب دفترچه‌ای که شامل افزون بر ۶۵۰ هکتار اراضی اوقافی است، به سندهای تک برگ تبدیل وضعیت یافته‌اند. این اقدام نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر اوقاف شهرستان برای بهبود وضعیت موقوفات و حفظ حقوق قانونی آن‌ها است.

منصوری با اشاره به حجم گسترده موقوفات و مسافت زیاد شهرستان مهر تا مرکز استان، ابراز نگرانی کرد که نمایندگی اوقاف در این شهرستان تنها با سه نیرو مشغول به فعالیت است. وی از مسئولین شهرستانی و استانی خواستار ارتقای نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر به اداره اوقاف شد تا خدمات بهتری به مردم و موقوفات ارائه شود.

مسئول اوقاف شهرستان مهر تأکید کرد که با توجه به ظرفیت‌های عظیم و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات، ارتقاء وضعیت اوقاف در این شهرستان نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

کد خبر 1782684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha