حمله به لبنان؛ دست و پا زدن صهیونیست‌ها برای خروج از باتلاق غزه

کارشناس مسائل منطقه درباره حمله اسرائیل به لبنان تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فرسایشی شده و شخص نتانیاهو برای خروج از باتلاق غزه درصدد است تا بحران را از غزه به لبنان و محور مقاومت منتقل کند تا بازیگران بین المللی را وارد یک درگیری منطقه‌ای بکند.

حسن هانی زاده، کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری شبستان درباره علت حملات اخیر اسرائیل به لبنان و ورود به این مرحله از جنگ گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به حومه بیروت و جنوب لبنان، نتیجه شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه است، چرا که بعد از گذشت بیش از ۱۲ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تغییر معادله میدانی غزه ناکام مانده است.

وی گفت: همچنین در طول این ۱۲ ماه ارتش رژیم صهیونیستی متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده است و شاهد کشته شدن بیش از دو هزار نفر، زخمی شدن هشت هزار نفر و انهدام ۸۰۰ تانک مرکاوا بوده ایم و هزینه جنگ اسرائیل در طول این جنگ از یکصد میلیارد دلار تجاوز کرده و صدها هزار نفر از شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی آواره هستند و شهرک ها را ترک کرده اند که همه اینها نشان دهنده این است که ارتش رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فرسایشی شده واسرائیل و شخص نتانیاهو برای خروج از باتلاق غزه درصدد هست تا بحران را از غزه به لبنان و محور مقاومت منتقل کند تا بازیگران بین المللی را وارد یک درگیری منطقه‌ای بکند.

حسن هانی زاده اظهار کرد: این اقدامات هیچ گونه دستاورد نظامی برای رژیم صهیونیستی نخواهد شد چرا که با بمباران هوایی و کشتار مردم غیر نظامی معادله جنگ تغییر نخواهد کرد.

وی درباره پیامد ورود به جنگ جدید که از جنگ سایبری هم عبور کرده و برخی آن را جنگ امواج رادیویی می نامند برای منطقه و جهان، گفت: رژیم صهیونیستی به صورت موازی هم ترور فیزیکی رهبران محور مقاومت را هم در دستور کار قرار داده است و هم با حمله به مراکز ارتباطی محور مقاومت سعی می‌کند تا آنها را فلج کند.

وی تصریح کرد: اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در انفجار پیجرهای لبنان که منجر به شهادت دهها نفر و زخمی شدن صدها نفر در لبنان شد یک اقدام تروریستی سازمان یافته و یک جنگ سایبری علیه محور مقاومت بود که خطر آن از جنگ‌های کلاسیکی بیشتر است، زیرا پیجرهای منفجر شده در لبنان عموما مردم بی دفاع را در بازار و محل کار آنها هدف قرار داده است.

این کارشناس سیاسی درباره هدف رژیم صهیونیستی از این انفجارها گفت: هدف آنها این است که اولا لبنان را فلج بکند و ارتباط حزب الله را با فرماندهانش قطع کند و یک نوع آشفتگی روانی و فیزیکی در لبنان ایجاد کند تا جنگ را از غزه به لبنان منتقل کند که طبیعتا محور مقاومت آماده رویارویی با رژیم صهیونیستی چه در زمین و چه در حملات موشکی است.

هانی زاده در خصوص اینکه چرا محافل بین المللی از جمله سازمان ملل موضع جدی در این باره اتخاذ نکرده و صرفا به محکوم کردن بسنده کردند، گفت: متاسفانه سازمان ملل و نهادهای بین المللی در برابر جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بیش از ۴۲ هزار نفر از زنان و کودکان سکوت اختیار کردند و این نشان می‌دهد که سازمان ملل به ابزاری در خدمت قدرت‌ها و بازیگران بزرگ جهانی قرار گرفته و قادر به اتخاذ یک تصمیم قاطع علیه اسرائیل نیست.

وی تاکید کرد: شورای امنیت باید اسرائیل را تحت بند هفت منشور سازمان ملل قرار دهد، زیرا رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی شده است.

این کارشناس سیاسی درباره اینکه آیا امکان تکرار این انفجارها در لبنان و دیگر کشورهای منطقه وجود دارد و چگونه می توانیم مانع تکرار این نوع انفجارها و به طور کلی جنگ های جدید شویم، گفت: رژیم صهیونیستی به لحاظ جنگ الکترونیک و نبرد هوایی برتری بالایی دارد، اما از آن طرف هم محور مقاومت می‌تواند با استفاده از موشک‌های هایپرسونیک این رژیم را فلج کند، لذا تنها راه مقابله، آمادگی محور مقاومت برای هدف قرار دادن مراکز نظامی و تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی است تا این رژیم را زمین گیر کند و مانع ادامه کشتار مردم در لبنان شود.

کد خبر 1782701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha