بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های عربی

سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه های عرب زبان از بازتاب گسترده ای برخوردار بود. بسیاری از رسانه ها بر این بخش از سخنان رهبری تاکید کردند که اگر رژیم صهیونی خبیث توانسته بود نیروهای مبارز را شکست بدهد، چه در غزه، چه در کرانه باختری، چه در لبنان، احتیاج نداشت در دنیا صورت خودش را این‌جور سیاه و کریه نشان بدهد.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: دیدار صبح امروز(چهارشنبه) رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با  جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس  در حسینیه امام خمینی(ره) بازتاب گسترده‌ای در رسانه های عربی داشت.

شبکه خبری «النشره» نوشت: سید علی خامنه‌ای در سخنانی به مناسبت هفته دفاع مقدس تأکید کردند: حزب‌الله لبنان که به خاطر غزه سینه خودش را سپر می‌کند و در معرض این حوادث تلخ قرار می‌گیرد او دارد جهاد فی سبیل الله می‌کند.

ایشان فرمودند: در این نبرد امروز لبنان و فلسطین، دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است. آمریکا پشت سر اوست، آمریکاییها میگویند: ما دخالتی نداریم، خبر نداریم، خلاف واقع می‌گویند! هم خبر دارند، هم دخالت دارند، هم به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند.

آیت الله خامنه‌ای فرمودند: همین دولت کنونی آمریکا برای انتخاباتی که در پیش دارند احتیاج دارد که نشان بدهد که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و او را پیروز کرده است البته به آرای مسلمان‌های آمریکا هم احتیاج دارند لذا تظاهر می‌کنند که دخالتی ندارند. ایشان فرمودند: قدرت حزب‌الله باعث می‌شود که آنها  سقوط کند و در نهایت حزب الله پیروز خواهد شد.

ایشان گفتند: چون رژیم نتوانسته بر نیروی مقاومت پیروز بشود، ناچار است، ناگزیر است که تظاهر به غلبه بکند با زدن زن‌ها و کودکان و مردم بی‌دفاع و ماشین در جاده و مدرسه و بیمارستان. پس تا الان هم او شکست خورده.

شبکه خبری «المنار» نوشت: حضرت امام خامنه‌ای در دیدار جمعی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فعالان عرصه فرهنگ مقاومت و جهاد از سراسر کشور در پنجمین روز از مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرمودند: مقاومت فلسطین پیروز است. حزب‌الله پیروز است. تا امروز هم این پیروزی برای طرف حزب الله و نیروهای مقاومت بوده است؛ یک دلیلش کشتار مردم است.

اگر رژیم صهیونی خبیث توانسته بود نیروهای مبارز را شکست بدهد، چه در غزه، چه در کرانه باختری، چه در لبنان، اگر توانسته بود نیروی مبارز را شکست بدهد، احتیاج نداشت در دنیا صورت خودش را این‌جور سیاه و کریه نشان بدهد و این جنایت را، جنایات را علیه خانه و مدرسه و بیمارستان و فرزند و کودک و زن انجام بدهد.

ایشان فرمودند: نبرد امروز لبنان و فلسطین، دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است. آمریکا پشت سر اوست، آمریکاییها میگویند: ما دخالتی نداریم، خبر نداریم، خلاف واقع می‌گویند! هم خبر دارند، هم دخالت دارند، هم به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند.

همین دولت کنونی آمریکا برای انتخاباتی که در پیش دارند احتیاج دارد که نشان بدهد که از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و او را پیروز کرده است البته به آرای مسلمان‌های آمریکا هم احتیاج دارند لذا تظاهر می‌کنند که دخالتی ندارند.

شبکه «المیادین» نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود در جمع  پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت صبح امروز چهارشنبه تاکید کردند: مردم فلسطین و غزه درحال جهاد فی سبیل الله هستند. حزب‌الله لبنان که به خاطر غزه سینه خودش را سپر می‌کند و در معرض این حوادث تلخ قرار می‌گیرد او دارد جهاد فی سبیل الله می‌کند.

مقام معظم رهبری گفتند: تا امروز هم این پیروزی برای طرف حزب الله و نیروهای مقاومت بوده است؛ یک دلیلش کشتار مردم است. دشمن از پول، از سلاح، از امکانات، از تبلیغات جهانی برخوردار است، طرف مقابل مومنین، مجاهدین سبیل الله، عشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند، اما در عین حال آن کسی که پیروز است طرف مجاهد فی سبیل الله است. مقاومت فلسطین پیروز است. حزب‌الله پیروز است.

آیت الله خامنه‌ای در خصوص ترورهایی که دشمن اسرائیل علیه رهبران مقاومت اسلامی در لبنان انجام می‌دهد، گفت: البته از دست دادن یک نفر، به خصوص اگر فرمانده باشد و سابقه جهاد فی سبیل را داشته باشد، خسارت است. در این شکی نیست. بنابراین هم تا امروز این‌ها پیروز شدند، هم به توفیق الهی، به حول قوه الهی، پیروزی نهایی در این نبرد متعلق به جبهه مقاومت و جبهه حزب‌الله خواهد بود.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» نوشت: آیت الله خامنه‌ای امروز چهارشنبه در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کردند که دشمن از پول، از سلاح، از امکانات، از تبلیغات جهانی برخوردار است، طرف مقابل مومنین، مجاهدین سبیل الله، عشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند، اما در عین حال آن کسی که پیروز است طرف مجاهد فی سبیل الله است. مقاومت فلسطین پیروز است. حزب‌الله پیروز است.

ایشان فرمودند: اگر رژیم صهیونی خبیث توانسته بود نیروهای مبارز را شکست دهد، احتیاج نداشت صورت خود را با کشتن زنان و کودکان، سیاه و کریه نشان دهد.

شبکه «الجزیره» نوشت: مقام معظم رهبری روز چهارشنبه در سخنانی در جمع پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با انتقاد از مواضع آمریکا در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه گفتند: واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه است، از آن حمایت می کند و به پیروزی آن نیاز دارد.

شبکه «رای الیوم» نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، در سخنرانی امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس گفتند:  از دست دادن یک نفر، به خصوص اگر فرمانده باشد و سابقه جهاد فی سبیل را داشته باشد، خسارت است. در این شکی نیست. بنابراین هم تا امروز این‌ها پیروز شدند، هم به توفیق الهی، به حول قوه الهی، پیروزی نهایی در این نبرد متعلق به جبهه مقاومت و جبهه حزب‌الله خواهد بود.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: در این نبرد امروز لبنان و فلسطین، دشمن کافر و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است. آمریکا پشت سر اوست، آمریکاییها میگویند: ما دخالتی نداریم، خبر نداریم، خلاف واقع می‌گویند! هم خبر دارند، هم دخالت دارند، هم به پیروزی رژیم صهیونیستی احتیاج دارند.

کد خبر 1782780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha