واقعیات دفاع مقدس را برای جوانان بگوییم

امیر حسنی سعدی گفت: ما می‌توانیم از طریق مراجع درسی، مدارس، دانشگاه‌ها فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل و برای آنها واقعیات جنگ را بازگو کنیم در این صورت آنها خودشان عشق و علاقه پیدا می‌کنند و به دنبال فرهنگ دفاع مقدس  و جذابیت‌های آن می‌روند.

امیر «حسین حسنی سعدی» جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد توانمندی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: توانمندی رزمندگان ما در سال‌های دفاع مقدس بخصوص در سال‌های آخر بسیار بالا بود و فداکاریهای رزمندگان در سال‌های آخر جنگ به یادماندنی است.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌های رزمندگان در پایان جنگ نشان می دهد کسی به فکر پایان جنگ نبود و همه درصدد ادامه جنگ بودند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم. ما آمادگی داشتیم تا جایی که می توانیم و مقدورات اجازه می دهد با دشمن مقابله کنیم اما مسائل و نارضایتی هایی پیش آمد که ادامه جنگ تغییر کرد.

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش افزود: ما حتی در سال اول جنگ هم که عراق حمله کرد پیروز بودیم، عراقی که با چند لشکر به خوزستان حمله کرد و بعد از ۲۰ روز از کرخه نتوانست عبور کند، عراق  توانایی اینکه بتواند بر ما غالب شود نداشت و واقعا نیروهای  ما فداکاری و ایثار کردند که کمتر بازگو می شود.

امیر حسنی سعدی در مورد انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید گفت: ما می توانیم از طریق مراجع درسی، مدارس، دانشگاه ها این فرهنگ را نشر و به نسل جوان منتقل کنیم و برای آنها واقعیات جنگ را بازگو کنیم در این صورت آنها خودشان عشق  و علاقه پیدا می کنند و به دنبال فرهنگ دفاع مقدس  و جذابیت های آن می روند.

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس ابراز کرد: بسیاری از کتابخانه های ما دارای کتابهای با ارزش دفاع مقدس هستند اما آیا همه این اطلاعات باارزش را می دانند؟ و یا همه استفاده می کنند؟ خیر؛ ما باید به دنبال نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشیم و الا از از این دست کتاب ها و کتابخانه های ارزشند بسیار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس ارتش، سپاه، بسیج و عموم مردم فداکاری و ایثار و تلاش کردند و از کشور دفاع کردند که باید این پایمردی ها و شهادت طلبی رزمندگان به نسل جدید منتقل شود.

کد خبر 1782814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha