اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

بمباران موشکی این روزهای لبنان از حیفا تا تل آویو باعث شده تا خواب از چشم اسرائیلی‌های ربوده شود و به فکر مهاجرت همیشگی از سرزمین‌های اشغالی از ترس موشک‌های حزب الله باشند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: از چند روز پیش، ساکنان جنین و شمال کرانه باختری شاهد بمباران موشکی لبنان بر حیفا و مناطق دیگر رژیم صهیونیستی است. به طوری که منطقه حیفا در جنوب حتی العفوله در تیررس موشک‌های حزب الله لبنان قرار گرفتند.

عملیات موشکی حزب الله از اعماق لبنان، آسمان جنین را به میدان نبرد تبدیل کرده است که ساکنان جنین و مناطق دیگر شاهد رصد و رهگیری این موشک توسط گلوله‌های گنبد آهنین هستند.

إصابات فی قصف حزب الله.. التلفزیون العربی یرصد الصورة من کریات ...

ساکنان این مناطق دود برآمده از پایگاه هوایی رامات دیوید در جنوب شرقی حیفا را به چشم دیدند و حال شاهد پرتاب موشک بالستیک از نوع «قادر1» به مقر فرماندهی موساد در اطراف تل آویو هستند.

ملت فلسطین به خصوص جنین که از دهه‌ها پیش در مقابله با ارتش اسرائیل سرسخت بودند، شاهد حملات موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی حیفا و العفوله و تل آویو و مناطق دیگر و فرودگاه‌های این رژیم هستند.

اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

حال، یهودیان صهیونیستی از موشک‌های حزب الله خواب به چشم ندارند و آژیرهای خطر به طور مستمر در شبانه روز درحال نواختن و شنیده شدن است، چرا که حزب الله از بمباران موشکی خود  در شب نیز نمی گذرد و سکوت و سکون شب را می شکند  و در روز نیز با وجود جریان زندگی بمباران مناطق صهیونیستی ادامه دارد.

وضعیت در مناطق صهیونیستی به گونه‌ای شده است که حتی دانش آموزان نیز از راه دور درحال یادگیری هستند، زیرا ترس بمباران و شنیدن دوباره آژیر خطر وجود دارد.

اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

حزب الله لبنان به گونه‌ای دو شهرک صهیونیستی عکا و کریا را زیر بمباران موشکی خود قرار داده است که در آستانه نابودی است.

در حالی حملات موشکی حزب الله با وجود استمرار حمله موشکی و جنگنده‌های اسرائیل به جنوب لبنان ادامه دارد که اسرائیل اما برای ایجاد آرامش در میان یهودیان صهیونیستی  هیچ آمار دقیقی از میزان تلفات و خسارات ارایه نمی دهند و انتشار هرگونه تصویر از مناطق مورد هدف را ممنوع کرده است و در صورت انتشار دستور داده تا فرد مورد نظر به سرعت بازداشت و دستگیر شود.

آثار القصف علی کریات بیالیک قرب حیفا

با این وجود مردان جوان فلسطین از پشت بام ها بالا می روند و کلیپ‌های ویدئویی از جدیدترین تولیدات زرادخانه‌های حزب الله در تخریب صنعت اسرائیلی و آمریکایی به ویژه سیستم‌های دفاعی رافائل در وزارت اسرائیل که کارخانه‌شان در عمق جنگل‌های حیفاست، تهیه و منتشر می کنند.

موشک‌های حزب الله برای اولین بار به پایگاه نظامی راموت دیوید رسید و این روزها، اولین بارهای بسیاری از حزب الله لبنان می شنویم که حمله به مقر فرماندهی موساد نیز یکی از این اولین بارهاست. مکانی که مسئول ترور فرماندهان و انفجار پیجر و دستگاه‌های ارتباطی بی سیم بوده است.

صدای این انفجار در تل آویو در مناطق شارون و غوش دان نیز شنیده شد. هدف قرار دادن فرماندهی موساد باعث شد که پروازها از فرودگاه بن گورویون لغو و متوقف شود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سفر خود را که قرار بود امروز انجام دهد، به تاخیر بیندازد.

اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

یکی دیگر از اولین های حزب الله، حمله به واحد نخبه وابسته به نیروی دریایی اسرائیل به نام «الشییطت 13» است که یکی از سه واحد مهم و اطلاعاتی ارتش به شمار می‌آید.

موشک‌های فادی (1) و (2) و (3) و قادر(1) و موشک‌های دیگر بالستیک حزب الله این روزها بر فراز مناطق رژیم صهیونیستی از الجلیل و طبریا تا حیفا، العفوله و تل آویو پرواز می کند و بر شهرک‌ها و  پایگاه‌های نظامی همچون پایگاه تسلیحاتی «شمشون» در طبریا، پایگاه «دادو» مقر فرماندهی منطقه شمالی، شهرک صهیونیستی «غیشر هزیف»، «روش بینا»، هجوشریم و کتسرین،لیمان، غیشر هزیف، پایگاه نظامی«نیمرا» فرود آمدند.

اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

ادامه این حملات موشکی که رژیم صهیونیستی این حجم از بمباران را متصور نمی‌شد، باعث شده تا باوجود فرار بسیاری از شهرک نشینان، نیمی از ساکنان شهرک‌های مورد هدف حزب الله، پناهگاه‌ها نداشته باشند تا آنها را در برابر موشک‌های حزب‌الله لبنان محافظت کند.

این ناامنی و ترس از موشک‌ها حزب الله وحشتی را در دل شهرک نشینان ایجاد کرده است که بسیاری از آنها به فکر مهاجرت افتادند، به طوری که در طول یک سال گذشته 55 هزار اسرائیلی برای همیشه مهاجرت کرده و از اراضی اشغالی برای همیشه خارج شدند. در صورت جنگ با حزب الله مهاجرت افزایش خواهد یافت و این مسئله خطر بزرگی برای موجودیت جعلی اسرائیل خواهد بود.

بمباران حزب الله در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی باعث شد که حتی زندانیان فلسطینی دیروز سه بار در زندان مگیدو از خواب بیدار شوند و باوجود غذای سرد با طعم زمان بن گویر، سه وعده غذایی از سر خوشی و شادی تناول کردند.

حزب الله» یعلن استهداف مجمعات صناعات عسکریة إسرائیلیة

پرتاب سه موشک به فرودگاه نظامی مجدو که در زیر یک فرودگاه کشاورزی پنهان شده است، باعث شد زندانیان فلسطینی باوجود همه سختی‌ها و چالش‌ها و محرومیت‌ها شاد و خوشحال باشند. اگرچه شاید این زندانیان نمی دانستند که این انفجارها به پاس صبر و استقامت شان از طرف لبنان است که از هفتم اکتبر از زندگی در خارج از زندان محروم شدند و حق هیچ ملاقات یا سوالی را ندارند و در تمام این مدت بین ظلم و آزار و شکنجه قرار داشتند. وضعیت امروز آنها با جنگ سال 2006 بسیار متفاوت است و در شرایط بسیار سخت‌تری به سر می برند.

این بمباران موشکی لبنان تاثیر روحی و روانی بسیار مثبتی بر قلب مردم فلسطین که از هفتم اکتبر در شرایط جنگی به سرمی برند،  دارد و تاثیری فراتر از یک اقدام عاطفی است، زیرا در میان  بیشتر جوانان فلسطینی که احساسات انتقام جویانه ناشی از جنایات اسرائیل در دل آنهاست، نهادینه می شود. این مسئله به دلیل شکل گیری روانی، آرامش عصبی و اندیشه سازی و ساخت فکری و از همه مهمتر، از بین بردن موج تبلیغات علیه دکترین شیعه که در سال های گذشته روی آن کار شده و همچنان ادامه دارد، اهمیت دارد. زیرا جبهه های پشتیبانی از بخش شیعیان بدون موانع فرقه ای به حمایت بلند شدند.

امروز شاید رسانه‌های حامی مقاومت باید به قدرت بیشتر به انعکاس تحولات رویایی حزب الله و اسرائیل بپردازد و همه حوادث و رویدادها از حیفا و کریوت، کریات ملاخی و یوکنعام و کریات آتا و صدای انفجارها و رویدادهای مربوط به جبالیا، شجاعیه، طوباس و کفرذان و میس الجبل و مناطق دیگر را به گوش همگان برسانند.

اسرائیل در آتش خشم حزب الله؛ از حیفا تا تل آویو

کد خبر 1782828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha