کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

بچه‌های مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه کرمان وقتی دغدغه‌های رهبری را درباره مشکلات تولید و اقتصاد کشور دیدند، تصمیم گرفتند کاری کنند!  اما نه یک کار معمولی؛ کاری که کارستان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نام «شهرک صنعتی سدید» از همان روز اول که اخبار آن یکی پس از دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و موفقیت‌های آن پای خیلی از مسئولین را به این شهرک باز کرد تا از نزدیک پیشرفت‌های آن را ببینند؛ با بچه‌های مسجد پیوند خورده بود؛ مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

راهی که این بچه‌های مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه از ایده تا عمل و از عمل تا عرضه دستاوردها پیمودند، راه چندان طولانی نیست؛ آنچه این مسیر را کوتاه و شهرک سدید را تنها پس از ۶ سال موفق به اخذ مجوز پردیس فناوری می‌کند؛ ایمان، اراده، جدیت، تلاش بی‌وقفه و درک موقعیتی است که باید از همه فرصت‌های در اختیار استفاده کرد تا یک جهش اتفاق بیفتد.

راهی که به مدد ایمان و اراده و نیت لبیک به ولی امر جامعه، برای بچه‌های مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه کرمان کوتاه شد

هیچ جهشی با اقدام و عمل معمولی رقم نمی‌خورد؛ مخصوصاً وقتی این جهش از جنس «تولید» باشد آن هم «تولید» ی که مد نظر امام جامعه است.

قصه از آنجا شروع شد که جمعی از جوانان مسجد امام حسین علیه السلام خیابان مهدیه کرمان وقتی دغدغه‌های رهبری را درباره مشکلات تولید و اقتصاد کشور دیدند، تصمیم گرفتند کاری کنند!  اما نه یک کار معمولی؛ کاری که کارستان باشد.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

تلاش‌های اولیه بچه‌های مسجد سه سال بعد منجر به اخذ مجوزهای اولیه و ایجاد زیرساخت‌های لازم شد و فقط یک سال پس از آن یعنی در سال ۹۸ «سدید» شهرک نمونه کشوری شد.

 دو سال بیشتر نگذشته بود که در سال ۱۴۰۰ مجوز پردیس فناوری را اخذ می کند و امروز با کمال افتخار باید گفت امروز قریب ۱۰۰ واحد تولیدی در این شهرک مشغول فعالیت است و قریب ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

تمرکز شهرک صنعتی سدید کرمان بر بسیج کردن سرمایه‌های مردمی در جهت تولید است زیرا معتقد است مشکلات تولید کشور جز با ورود مردم به عرصه حل نمی‌شود و برای همین می‌خواهد الگویی از مشارکت مردم در تولید و اقتصاد ارائه کند.

عملکرد  شهرک سدید دو نوع است؛ نخست دعوت از تولیدکنندگان و ایجاد ساز و کارهای لازم جهت کاهش هزینه‌های تولید برای آنان و دوم هدایت و راهنمایی علاقه‌مندان برای ورود به عرصه تولید.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

بچه‌های مسجد امام حسین علیه السلام می‌خواهند الگویی از مشارکت مردم در تولید و اقتصاد ارائه کنند


تولید عطر، محصول ژل بالستیک که در محصولات نظامی کاربرد دارد، انواع کودهای شیمیایی، ماده غذایی جایگزین شیرخشک برای اطفالی که به استفاده از شیرخشک حساسیت نشان می‌دهند، تولید تابلوبرق آسانسور، پنگان الکترونیک که محصولات ابزار دقیق برای صنایع مختلف از جمله پتروشیمی تولید می‌کند و... تنها گوشه‌ای از آن چیزی است که در شهرک سدید وجود دارد.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

حالا بچه‌های مسجد، نمایی کلی از فعالیت‌های خود را در مصلی امام علی علیه السلام کرمان به نمایش گذاشتند تا این شب‌ها که هزاران نفر از اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان برای تماشای سینمایش «اسمش اکبر بود» به مصلی می‌آیند، به چشم خود ببینند که جنگ تمام نشده و فقط جبهه آن از نظامی به علمی و اقتصادی و... تغییر کرده و هم جوانان امروز از جوانان دیروز در جنگ عقب‌تر نیستند و هم اینکه هنوز هم می‌شود با دست خالی اما با اتکال به خداوند و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و با ابتکار و خلاقیت قله‌ها را فتح کرد.

کارستان بچه‌های مسجد امام حسین(ع) کرمان برای جهش تولید

طاهره بادامچی

کد خبر 1782889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha