درآمدزایی و اجرای نیت واقفان از وظایف اوقاف است

مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حفظ، کسب منفعت و درآمدزایی و اجرای نیت واقفان از وظایف اوقاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سید محراب کلامی، مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در همایش وقف که در بقعه امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد،با بیان اینکه  اوقاف یکی از قدیمی ترین سازمان‌های کشور و عملکرد آن قدیمی تر از ساختار سازمانی آن است، افزود: اقدامات و موقوفات خوبی در آذربایجان‌غربی اعم از اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرای نیات واقفان انجام شده است. 

سازمان اوقاف در سالهای اخیر وارد حوزه های مختلف نظیر بخش دارو و درمان شده و در این زمینه برای تسهیل در تهیه داروی مورد نیاز بیماران در مناطق مختلف قدم‌های خوبی برداشته است.

وی حفظ، کسب منفعت و درآمدزایی و اجرای نیت واقفان را از وظایف اوقاف اعلام کرد.

مدیرکل بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه با وجود ۸۰۴ عنوان وقف، محدودیتی در حوزه وقف وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف وقف کاهش مشکلات اجتماعی است لذا می توان با هدف حل مشکلات در حوزه‌های مختلف وقف کرد.

تخصیص ۲۷ میلیارد تومان از هزینه های وقف برای مساجد

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی هم در این همایش اظهار کرد: در استان ۴۷ هزار رقبه و بیش از پنج هزار موقوفه وجود دارد و درآمد موقوفات استان طی یکسال گذشته ۱۰۸ میلیارد تومان بوده همچنین از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال مجموع درآمد موقوفات و نیز امام زادگان استان به ۱۱۹ میلیارد تومان رسید. 

وی با بیان اینکه  ۴۲ هزار رقبه تحت مدیریت اوقاف و امور خیریه استان است، ادامه داد: همچنین ۲۷  میلیارد تومان برای مساجد و ۱۵ میلیارد تومان نیز در قالب نیت‌های مذهبی و برای عزاداری سیدالشهدا صرف شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به توزیع روزانه ۵۰۰۰ پرس غذای گرم در موکب اربعین حسینی واقفان خیراندیش طی سال جاری افزود: در این موکب ۶۰ هزار قرص نان، ۵ هزار بسته فرهنگی،۱۲ هزار میان وعده و ۶۰۰۰ بطری آب بین زائرین توزیع شد. 

وی با اشاره به اجرای قرار دوازدهم افزود: ۲۴۰۰ بسته معیشتی و پک تحصیلی و جیره خشک به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان و ۷۶۵ پک تحصیلی ابتدایی و متوسط در استان توزیع شد. 

گفتنی است؛ در پایان از واقفان و خادمان بقاع و امام زادگان استان تجلیل شد. 

کد خبر 1782900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha