پیش بینی ۲ مدرسه نمونه نمازی در هر شهرستان خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام کمیلی در گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان بر پیش بینی ۲ مدرسه نمازی در هر شهرستان استان خراسان جنوبی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی امروز (۵ مهر) در گردهمایی دبیران اقامه نماز شهرستان‌های استان ضمن تأکید بر احیای نماز و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، بر پیش بینی دو مدرسه نمونه نمازی برای دختران و پسران در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: برابر شیوه‌نامه‌های ارسالی هزینه‌های مورد نیاز برای اجرای این مهم در حد اعتبار برنامه، در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از برنامه‌های فرهنگی در دستور کار به برگزاری طرح آموزش همگانی نماز در محلات به صورت همایشی ویژه مادران، برگزاری میزگرد پرسش و پاسخ در رسانه ملی، اجرای طرح درست خوانی نماز ، نشست هم اندیشی یاوران نماز، نشست توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان و... اشاره کرد و افزود: نشست هم‌اندیشی یاوران نماز در ستاد اقامه نماز آغاز شده است و می‌توان با مساعدت افراد دغدغه مند وضعیت نماز در ادارات، مساجد بین راهی و... رصد شود.

حجت‌الاسلام کمیلی با بیان اینکه نامگذاری فاصله ۲۱ مرداد سالروز تأسیس ستاد اقامه نماز تا ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد با عنوان دهه ترویج نماز در حال پیگیری است، ابراز امیدواری کرد: این مهم به نتیجه رسیده و در تقویم ملی ثبت شود.

وی گریزی به برنامه های آموزشی ستاد اقامه نماز زد و گفت: شیوه فرهنگ سازی نماز در محیط کار، دوره آموزشی و مهارت انس کودک با نماز ویژه مربیان، اجرای طرح مبین ویژه مدیران و معلمان مدارس، فرهنگ سازی نماز در خانواده ویژه مدرسین خانواده، دوره آموزشی مهارت افزایی ائمه جماعات مدارس، دوره آموزشی معارف نماز برای رانندگان پایانه و... به عنوان برنامه های آموزشی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دبیران اقامه نماز طبق ابلاغ وزارت کشور عضو شورای اداری هستند، تأکید کرد: دبیران اقامه نماز باید در شورای اداری حضور داشته باشند و در این راستا پیگیری و مکاتباتی با فرمانداران هر شهرستان صورت می گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان جنوبی یادآور شد: پیرو امضای وزیر کشور و آموزش پرورش دبیران اقامه نماز استان و شهرستان‌ها می بایست در شورای آموزش و پرورش هم حضور داشته باشند و مکاتبات لازم در این راستا در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسین کمیلی بر اهتمام به فراخوان‌های ارسالی به دبیران اقامه نماز شهرستان ها تأکید کرد و گفت: باید درخصوص فراخوان‌های مختلف مانند جشنواره فجر تا فجر، مسابقات کتابخوانی، اجلاسیه نماز و... تاکید کرد.

وی در خصوص اقامه نماز در ادارات استان گفت: در ادارات کل استان و بیرجند صد درصد نماز جماعت برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها با توجه به جمعیت پرسنل ادارات، نماز اقامه می‌شود.

وی از تداخل جلسات با اذان و اقامه نماز به عنوان آسیب جدی نام برد و یادآور شد: پویایی مدیران، در برگزاری نماز در هر اداره تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 1782915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha