لزوم اجرای طرح معافیت سهمیه آب چاه‌های کشاورزی برای عناب‌کاران

حسینی گفت: طرح معافیت کاهش سهمیه آب برای عنابستان‌های سیوجان باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید علی حسینی امروز پنج‌شنبه (۵ مهر) در آیین شکرگزاری برداشت عناب در مهد جهانی این محصول در روستای سیوجان، اظهار داشت: مهمترین محصول استراتژیک خراسان جنوبی و شهرستان خوسف، «عناب»، یکی از برکات خاص این آب و خاک است.

فرماندارخوسف از وجود چهار و ۲۰۰ نفر بهره بردار  در حوزه عناب خبر داد و افزود: معیشت این عناب کاران وابسته به محصول عناب است لذا باید برای ترویج و افزایش آن چاره اندیشی کرد.

حسینی با بیان اینکه در قیمت گذاری عناب اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم بورس عناب به نتیجه برسد، گفت: آنچه که امروز برای کشاورزان اهمیت دارد موضوع آب هست چراکه در کنار خشکسالی هرساله میزان آب چاه‌های کشاورزی هم کم می‌شود لذا  آب منطقه ای باید به این نتیجه برسد که محصولات استراتژیک ما باید حفظ شود و در این راستا برخی دستورالعمل‌ها هم باید تغییر کند.

وی خواستار اجرای طرح معافیت سهمیه آب چاه‌های کشاورزی برای عناب‌کاران شد و ادامه داد: با وجود خشکسالی اگر آب چاه های کشاورزی برای عناب‌کاران کسر شود کشاورزان متضرر و دچار خسارت هایی هم خواهند شد.

وی گفت: جلسه ای با مدیران آب منطقه ای داشتم و بازار محلی آب بعد از ماه‌ها پیگیری در راستای کاهش دغدغه‌های آبی کشاورزان راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار خوسف در پایان تاکید کرد تا طرح معافیت کاهش سهمیه آب برای عنابستان‌های سیوجان باید در نظر گرفته شود.

در این مراسم سید محمود موسوی رستگار از اعضای شورای اسلامی روستای سیوجان افزود: عناب سیوجان در جهان حرف برای گفتن دارد چراکه مزه و طعم آن نسبت به عناب سایر مناطق و حتی کشورها دیگر متفاوت است، اما دستمزد کاشت و برداشت عناب بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه بورس و فرآوری عناب باید مدنظر مسئولان باشد، ادامه داد: ما به یک اتحادیه قوی عنابکاران و تولیدات عناب در مهد جهانی عناب روستای سیوجان نیاز داریم.

کد خبر 1782918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha