برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

ربیع پور با بیان اینکه مومنین کسانی هستند که با خدا عهد می‌بندند و سر عهدخود با خدا هستند گفت: یکسری منتظر شهادت هستند در حالی که برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، زینب ربیع پور_ همسر شهید مدافع حرم «جمال رضی» عصر امروز(پنج شنبه، ۵ مهر) به مناسبت هفته دفاع مقدس در یادواره شهدای والامقام زن که در مسجد آقاسید علی(ع) تجن گوکه بالا آستانه اشرفیه برگزار شد گفت: شهدا همان بهشتیانی هستند که از عزیزترین و بهترین چیزهایی که خداوند به آنها داده گذشتند و خدا نیز به واسطه این گذشت، حالشان را خوب کرده است.  

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا می‌گیریم و خوش به حال ما که قسمت می شود در چنین مراسمی شرکت می کنیم زیرا دعوت شده از سوی آنان هستیم، گفت: شما هیچوقت به هیچ شهیدی سلام نمی‌گویید مگر اینکه آن شهید به شما سلام گفته باشد.  

ربیع پور افزود: مومنین کسانی هستند که با خدا عهد می بندند و سر عهدخود با خدا هستند.  

وی تصریح کرد: یکسری شهید می شوند در حالیکه ائمه(ع) نیز به خاطر گذشت شهدا به حالشان غبطه خوردند.

ربیع پور با تاکید بر اینکه یکسری منتظر شهادت هستند در حالی که برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم، اضافه کرد: با امام حسین(ع) بودن هزینه دارد و شهدا پیروان واقعی قیام کربلا هستند.  

وی به جنگ هشت ساله جنگ تحمیلی اشاره و اذعان کرد: در آن هشت سال ایران نجنگید بلکه دفاع کرد.  

ربیع پور به حمایت های کشورهای استکباری از صدام و رژیم بعثی اشاره و اظهار کرد: صدام روزی که جنگ با ایران را شروع کرد تعدادی هواپیما داشت ولی روزبروز، تعداد هواپیماها بیشتر می شد زیرا مدام به آنها امکانات تزریق می کردند که ایران را شکست دهد.  

وی همچنین به مادران داغدار غزه اشاره و بیان کرد: مادرانی که وظیفه خود را مجاهدت می دانند و به وعده حق و انجام تکلیف ایمان دارند کسانی هستند که بهترین یاوران دین خدا را تربیت کرده اند.  

ربیع پور گفت: لحظه ای که وظیفه ای به ما سپرده می شود توانایی را باید بالا می برد و اگر به تکلیفمان به اندازه وسع و بدون غفلت عمل کنیم خداوند وعده پیروزی و نصرت داده است.
 
وی اظهار کرد: خداوند از جای که فکر نمی کنیم روزی می دهد، فکر را باز می کند و برکت به زندگی می آورد ازین رو امیدوارم که توفیق بدهد که تکلیف خود را به حد اعلا انجام دهیم.  

ربیع پور افزود: در مراسم ها با لبیک گویی و منبر نشستن ها تکلیف ایجاد شده است ولی باید ببینیم برای حق تکلیف چه باید کرد.  

وی اظهار کرد: چادری که برسرمان است، لقمه حلالی که روی سفره ما قرار میگیرد، دعوت به چنین برنامه هایی و... همگی به برکن خون شهدا و توفیق از سوی آنان است.

گفتنی است، این مراسم که از سوی حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت معصومه(س) کیسم برگزار شد با مداحی کربلایی رضا پالوایه ادامه داشت. 

برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

برای با شهدا بودن باید تکلیف خود را بدانیم

کد خبر 1782972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha