ضرورت راه اندازی دبیرخانه قصه‌های عاشورایی در گیلان

میرعظیمی با بیان اینکه گیلان از دیر باز مهد شخصیت های دینی بودگفت: راه اندازی دبیرخانه قصه‌های عاشورایی درگیلان در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، ‌ سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در نشست آموزشی قصه‌گویی با رویکرد دینی و مذهبی، به گذشته استان و جایگاه این دیار اشاره کرد و گفت: گیلان از دیر باز مهد شخصیت‌های دینی، مدفن امام‌زادگان و زادگاه اسلم دیلمی، قصه‌گوی کودکان عاشورایی و از شهدای کربلای حسینی بود این امر بیانگر دیانت گیلانیان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان به اهمیت جریان‌سازی قصه‌های عاشورایی اشاره کردو گفت: بسترسازی برای انتخاب استان گیلان به‌عنوان پایگاه و دبیرخانه این حرکت جریان‌ساز را شایسته و سزاوارعنوان‌کرد.

وی در ادامه، استفاده از توانمندی اساتید آگاه و نام‌آشنا را برای نهادینه‌سازی بیش‌ازپیش فرهنگ قصه‌گویی دارای اهمیت دانست و با مهم ارزیابی‌کردن برگزاری نشست‌های آموزشی جهت تقویت جریان قصه‌گویی در میان قصه‌گویان، به ویژه نسل کودک و نوجوان افزود: امیدواریم این مهم به ارایه قصه‌های دینی با محوریت داستان‌های قرآنی و زندگی گهربار معصومین(ع) در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منجرشود.

گفتنی‌است، این نشست آموزشی با رویکرد قصه‌های دینی و مذهبی به‌میزبانی مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر رشت برگزارشد.

کد خبر 1782998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha