۲۰۰۰زوج مازندرانی «زیرسایه شهدا» روانه خانه بخت شدند

مراسم جشن ازدواج ۲۰۰۰ زوج مازندرانی به یمن دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان با عنوان «آتش و عشق» در ورزشگاه شش هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مراسم جشن ازدواج ۲۰۰۰ زوج از شهرستان های مختلف مازندران امروز (۶مهر) در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان خط شکن با عنوان «آتش و عشق» همزمان با ایام ماه مبارک ربیع الاول و به همت سپاه کربلا و اداره کل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران و با کمک خیران در ورزشگاه شش هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد و این زوج‌های جوان در جشنی دسته جمعی راهی خانه بخت شدند.

مراسم عقد نمادین زوج‌ها با گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام این خطه از شمال کشور به ویژه ۱۳۷شهید تازه داماد و ۳۶شهیده استان و با حضور خانواده‌های زوجین، متد شهید مدافع امنیت احمد صالحی مله و برخی مسئولان آغاز شد و زوج‌های جوان در این مراسم هدایایی از طرف مجریان برنامه دریافت کردند.

در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران، فرمانده سپاه کربلا، مدیرکل کمیته امداد مازندران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی و انتظامی حضور داشتند، برنامه‌های شاد اسلامی، سرود و مولودی خوانی، موسیقی، قرائت خطبه نمادین عقد، نورافشانی و ... اجرا شد.

سردار سیاوش مسلمی- فرمانده سپاه کربلا در حاشیه این مراسم معنوی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت یاد و نام ۳۶ شهیده این خطه از شمال کشور با اشاره به نقش اثرگذار بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: با توجه به هجمه های دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به جایگاه و هویت زن و مادر باید تجلیل و تکریم بانوان ایثارگر در دوران دفاع مقدس و معرفی این قشر به عنوان الگو مورد توجه باشد.

وی برلزوم تبیین نقش زنان در ابعاد مختلف تربیتی و پرورشی تاکید کرد و گفت: زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر تهیج فرزندان و همسران خود برای حضور در جبهه های نبرد علیه بعثیان تا بن دندان مسلح خود نیز در پشتیبانی از جبهه ها و ارائه خدمات درمانی به رزمندگان اسلام نقش آفرین بوده اند.

سردار مسلمی به برگزاری اجلاسیه شهدای زن در راستای دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان اشاره کرد و افزود:  ذیل این اجلاسیه جشن ازدواج آسان ۲هزار زوج جوان تحت عنوان «زیرسایه شهدا» به جهت تبیین و ترویج سبک زندگی شهدایی و زهرایی با تاسی از سبک زندگی زوج آسمانی حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد.

وی به اهمیت آموزش زوجین با هدف کاهش آمار طلاق اشاره کرد و یادآورشد: همچنین دوره های مشاوره  با هدف ترویج ازدواج آسان، آموزش مهارت های زندگی و تحکیم بنیان خانواده با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران ویژه نوعروسان سراسر مازندران ذیل این اجلاسیه برگزار می شود.  

سردار مسلمی با اشاره به اینکه ازدواج آسان و سالم بستری برای آرامش در زندگی زوجین محسوب می‌شود، خاطرنشان شد: باید ازدواج آسان به گفتمان و فرهنگی عمومی جامعه تبدیل شود.
وی، از اهدای شش هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان به نیت شهدا خبر داد.

دبیرکل دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان بیان کرد: تلاش شده به نیابت از شهدا با بسیج نهادهای مردمی، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی استان در راستای ترویج ازدواج آسان در این شرایط سخت اقتصادی به زوج‌های جوان کمک شود.
 


کد خبر 1783006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha