لزوم الگوپذیری زوج های جوان از سبک زندگی حضرت زهرا(س)

عزیزی باتاکید براینکه طلاق در اسلام زیبنده نیست زوجین اگر در زندگی مشترک با مشکل مواجه اند باید صبر و شکیبایی پیشه نمایند و باتاسی از سیره ائمه اطهار علیهم السلام به همسرداری و اخلاق مداری اهتمام داشته باشند،خطاب به زوج های جوان گفت: زهرایی زندگی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   سعید عزیزی- کارشناس خانواده در زمینه سبک زندگی و مشاوره خانواده و تربیتی در مراسم جشن ازدواج ۲۰۰۰ زوج مازندرانی که به یمن دومین کنگره ملی ۱۴هزار و ۵۰۰شهید دیارعلویان با عنوان «آتش و عشق» در ورزشگاه شش هزار نفری سردار شهید قاسم سلیمانی ماهفروجک برگزار شد، بااشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان، اظهار کرد: زوجین در زندگی مشترک باید اخلاق مدارباشند.
وی با بیان اینکه زوجین باید در خانه همانند بیرون از منزل خوش رو و خوش پوش باشند، افزود: خوش اخلاقی و تواضع و فروتنی باید چاشنی زندگی ها باشد.
عزیزی با بیان اینکه زوجین باید قانع بوده و زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنند، گفت: درک متقابل باید مورد توجه زوجین باشد.
وی با اشاره به سختی های خانه داری و تربیت فرزند خطاب به آقایان بیان کرد: درمنزل کمک کار همسران خویش باشید.
عزیزی به سیره شهدا در همسرداری اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام در زندگی مشترک خود با وجود سختی های حضور در جبهه های نبرد علیه باطل، به همسران خویش نیز کمک می کردند.
وی به اهمیت بدرقه صبحگاهی همسران اشاره کرد و گفت: بانوان در هنگام خروج و ورود همسران شان احترام و اخلاق را مورد توجه داشته باشند.

عزیزی با بیان اینکه مادران الگوی فرزندان شان هستند، خاطرنشان شد: زوجین نباید خانواده یکدیگر را تحقیر نمایند.
وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام مبنی براینکه اگر اشتباهی در این دنیا انجام دهید تا مشابه آن را تجربه نکنید از دنیا نخواهید رفت، گفت: عیب جویی نادرست است زوجین باید آیینه هم باشند.

عزیزی با اشاره به اهمیت حفظ احترام والدین از سوی زوجین، افزود: تکریم والدین زوجین باید مورد توجه هرکدام از زوج و زوجه باشد.
وی با اشاره به آیه ۱۹سوره نسا، بیان کرد: طلاق در اسلام زیبنده نیست زوجین اگر در زندگی مشترک با مشکل مواجه اند باید صبر و شکیبایی پیشه نمایند و باتاسی از سیره ائمه اطهار علیهم السلام به همسرداری و اخلاق مداری اهتمام داشته باشند.
عزیزی با اشاره به کرامات حضرت زهرا سلام الله علیها خطاب به زوج های جوان خاطرنشان شد: زهرایی زندگی نمایند.

کد خبر 1783007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha