عتبات مقدس در عراق، پیشتاز کمک به ملت لبنان در لبیک به آیت الله «سیستانی»

عتبات مقدس در عراق به فتوای امدادرسانی آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی دینی به ملت لبنان لبیک گفتند و به ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به لبنان و استقبال از زخمی‌ها و آوارگان لبنانی برای درمان و اسکان اقدام کردند و می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی بیانیه آیت الله سیستانی، مرجعیت عالی عراق مبنی بر کمک زخمی‌های لبنان و کاهش درد و آلام این ملت و تامین نیازهای بشردوستانه آنها، عتبات مقدس در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا آماده خدمت رسانی به خانواده‌های آوارگان لبنانی و ارایه خدمات پزشکی به زخمی‌ها که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از شرایط سخت رنج می‌برند، شدند.

سلام الجبوری، رئیس کمیته امداد رسانی در آستان مطهر علوی گفت: گروهی از خانواده‌های لبنانی وارد نجف اشرف شدند و در هتل‌های این آستان مکان‌های برای اقامت در نظر گرفته شده است.

الجبوری افزود: این آستان چهار هتل درشهر قدیمی علاوه بر مهمانسراهای دیگر برای اسکان خانواده‌های آسیب دیده لبنانی اختصاص داده است.

عتبات مقدس در عراق، پیشتاز کمک به ملت لبنان در لبیک به آیت الله «سیستانی»

وی ادامه داد: درصورت ازدحام هتل‌ها، از این خانواده‌ها در شهرک‌های زائران مانند شهرک امام حسن(ع)، شهرک امام رضا(ع) و سالن‌های صحن فاطمه زهرا(س) استقبال خواهد شد.

الجبوری تأکید کرد: این آستان برای تجهیز مکان‌های اقامتی به تجهیزات پزشکی، دارویی و غذایی تلاش می کند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای خانواده‌های لبنانی برآورده می شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته  ویژه امداد با بیش از 100 خانوار تماس گرفته و تاکنون از ده ها نفر از آنها استقبال شده است.

این آستان همچنین کاروان‌های بشردوستانه به نام «علی پدرما» را به سمت سرزمین لبنان فرستاد.

همچنین کمیته ویژه ای برای نظارت بر ارایه خدمات لازم به خانواده‌های لبنان به همراه اختصاص شماره تلفن برای ارتباط و هماهنگی روند استقبال و اسکان تشکیل شده است.

عتبات مقدس در عراق، پیشتاز کمک به ملت لبنان در لبیک به آیت الله «سیستانی»

در همین ، آستان مقدس امام حسین(ع) نیز در لبیک به بیانیه آیت الله سیستانی برای کمک به ملت لبنان، کاروان‌های بزرگ پزشکی را از هوا و زمین برای کمک به ملت لبنان اعزام کرد.

همچنین شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت عالی دینی از اولین گروه زخمی‌های لبنان که از مسیر هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد رسیدند و از آنجه به بیمارستان‌های آستان مقدس امام حسین(ع) منتقل شدند، استقبال کرد.

مهندس عباس الخفاجی، رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع)، گفت: تمامی بیمارستان‌های آستان حسینی برای استقبال از زخمی‌های لبنانی به منظور ارایه بهترین خدمات و نظارت بهداشتی به آنها آماده است.

وی افزود: این اولین گروه از زخمی‌هاست که به بیمارستان‌های آستان حسینی آمدند و منتظر گروه‌های دیگر هستیم.

حسن علیق، مدیر بیمارستان سن جورج نیز با ستایش نقش مرجعیت عالی در ارایه کمک به ملت لبنان و تشکر از اعلام موضع قاطع درقبال جنایت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این بیمارستان برای کمک به زخمی‌ها و ارایه کمک های درمانی به ملت لبنان آماده است.

عتبات مقدس در عراق، پیشتاز کمک به ملت لبنان در لبیک به آیت الله «سیستانی»

علی موسوی، مدیر رسانه شهرک سید الاوصیاء(ع) گفت: با لبیک به بیانیه مرجعیت عالی دینی و نظارت مستقیم شیخ عبدالمهدی کربلایی، شهرک مدرن زائران سید الاوصیاء(ع) متعلق به آستان حسینی درهای خود را برای استقبال از اولین گروه از آوارگان لبنانی و خانواده‌های زخمی‌ها بازکرده است.

وی افزود: این شهرک تمامی هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر امکانات را برای پذیرایی و ارائه بهترین خدمات در بالاترین سطح در خور مردم صادق و استوار لبنان آماده کرده است.

آستان حسینی همچنین کمیته عالی امداد رسانی به ملت لبنان را تشکیل داده است و برای میزبانی از خانواده‌های آسیب دیده لبنانی آمده است.

این درحالی است که ارسال کمک‌های امدادی پزشکی و بشردوستانه به ملت لبنان را به توصیه مرجعیت عالی دینی آغاز کرده است.

در همین حال، دکتر حیدر حسن الشمری، دبیرکل آستان مقدس حرمین کاظمین نیز گفت: اعزام کاروان های امدادی به لبنان با لبیک به توصیه های مرجعیت عالی دینی در نجف الاشرف با هماهنگی عتبات مقدس دیگر برای ارسال کمک های بشردوستانه به مردم شریف و مبارز لبنان و تامین تجهیزات مورد نیاز آنها در قالب برنامه امدادی حمایتی و درمانی به خانواده های آسیب دیده به منظور کمک به کاهش دردهی آنها در میان این شرایط کنونی انجام می شود.

 این اقدام درچارچوب تلاش‌های انسان دوستانه دبیرخانه آستان کاظمین و برنامه‌های خدماتی و درمانی آن به منظور برجسته کردن ارزش ها و اصول والای در دستیابی به همبستگی اجتماعی انجام می‌شود.

آستان مقدس امامین عسکریین نیز آمادگی خود را برای استقبال از کمک‌های نیکوکارانه در چارچوب کمپین امداد رسانی پزشکی و بشردوستانه به ملت فلسطین اعلام کرد.

این آستان مقدس تاکید کرد: کمک‌های غذایی خشک و پزشکی از همه گروه‌ها وکمک‌های مالی نیز پذیرفته می شود.

علاقه مندان به کمک می توانند از طریق شماره 07738480845 با شعبه شعائر و موکب‌های حسینی در این آستان مقدس ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 1783009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha