یکی از مهم‌ترین مسائل امروز برای فعالان جبهه جهاد تبیین، روایت و روایتگری است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: با اشاره به حادثه ناگوار معدن در طبس خراسان جنوبی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز برای فعالان جبهه جهاد تبیین، روایت و روایتگری است وجود چنین مسئله‌ای بدان جهت است که جنگ روایت در عالم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: طرح موضوع دوقطبی‌های اصیل و کاذب توسط رهبر حکیم انقلاب، به یک دهه قبل بازمی‌گردد و پرهیز از دوقطبی‌ سازی کاذب، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اصلاح فضای حاکم بر جامعه و البته تقویت انسجام، اتحاد و امنیت ملی است. 
امام جمعه رودبار جنوب افزود: دوقطبی، این نیست که یک عده طرفدار این شخص باشند و یک عده طرفدار شخصی دیگر، حتی به معنای اختلاف‌نظرها و انتقادها نیست، بلکه به معنای ایجاد دو یا چند جریانی است که هواداران آن، مقابل هم بایستند و با هم درگیر شوند.
وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دوقطبی، ابراز کرد: «معنای دوقطبی، اختلاف سلیقه نیست؛ خب اختلاف سلیقه همیشه هست، همیشه بوده.» این امر در میان افراد جامعه نیز حاکم است: «ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگری خوشت نیاید؛ دیگری هم از آن دولت دیگر خوشش نیاید، از این دولت خوشش بیاید؛ ممکن است، اشکالی هم ندارد. -رقابتهای انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتّی انتقاد هم به جای خود... این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ این‌ها اشکالی ندارد.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: همچنین ایشان فرمودند؛ مراقبت کنید دولت تضعیف نشود! البته نقد با مطالبه‌گری منافات ندارد ضمنا همه باید مراقبت کنند: «تا دولت به خاطر این اختلاف‌نظرها، اختلاف سلیقه، اختلاف مذاق و اختلاف جناح، مورد تضعیف قرار نگیرد. دولت را باید نگه داشت. همه باید رئیس‌جمهور را مورد تکریم قرار بدهند و این را همه یک اصل بدانند.
خطیب جمعه رودبار جنوب یکی از ترفندهای دشمن را ایجاد شکاف و دو دسته گی‌های کاذب و ساختگی دانست و اظهار کرد: این ترفندهاسن که اتحاد و انسجام یک ملت را نشانه می‌گیرد.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با عبرت از تاریخ فرمودند؛ «وقتی که تاریخ مشروطیت را بخوانید می‌بینید که در مشروطه بعد از اینکه ابتدا پیش رفت، دست‌هایی آمد و تمام مردم ایران را به دو طبقه تقسیم بندی کرد... تا آنجا که مرحوم «حاج شیخ فضل اللّه‌ نوری»را... در همین تهران به‌دار زدند.» (صحیفه امام خمینی» جلد ۱۸صفحه ۱۷۰)
حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: نکته‌ کلیدی ماجرا این است که دوقطبی‌های دروغین و انحرافی گسل‌ها را در جامعه فعال می‌کنند: «ما در داخل کشور یک گُسلهایی داریم، گُسلهای قومی داریم، گُسلهای عقیدتی داریم، سنّی و شیعه داریم مثلاً فرض بفرمایید، گُسلهای جناحی داریم -همین جناحهایی که هست، که می‌بینید- این گُسلها تا مادامی که فعّال نشده، زلزله به وجود نمی‌آید؛ اشکالی هم ندارد. بودن اختلافات اشکالی ندارد. اگر چنانچه این گُسلها فعّال شد، آن‌ وقت زلزله به وجود می‌آید؛ سعی دشمن در فعال کردن این گُسلها است؛ حواستان باشد.
امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به حادثه ناگوار معدن در طبس خراسان جنوبی، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز برای فعالان جبهه جهاد تبیین، روایت و روایتگری است وجود چنین مسئله‌ای بدان جهت است که جنگ روایت در عالم وجود دارد.
وی ابراز کرد: یک مؤسسه‌ آمریکایی در این‌ باره می‌گوید: "ما در این قرن وارد جنگ روایت می‌شویم و هر کس بتواند روایت خودش را از پدیده‌ها در آن روز حاکم کند، آن روز حاکم است.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: برای جامعه، خلأ روایت ممکن نیست اگر ما روایت نکنیم، مخاطب ناچار است که روایت دیگران را اگرچه نادرست، بشنود که این مهم در رفتار و گفتار جامعه و محیط تأثیر می‌گذارد بنابراین، روایتگری درست و صحیح کاری اساسی و ضروری و وظیفه اخلاقی و انسانی است به خصوص اینکه بعضی وقایع برای جامعه یا ملت، مهم و سرنوشت‌ساز است؛ چون سرنوشت‌ساز است، باید به سرعت این موضوع در بستری دقیق و صحیح روایت شود.
خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: معدنی به نام «معدنجو» در طبس دچار انفجار شد و منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر از هموطنانمان و کارگران عزیز و زحمت‌کش شد طبیعی است که دشمن فرصت‌طلب از این اتفاق تلخ، دستاویز و بهانه‌ای برای دروغ‌ سازی، تحریف و تبلیغ علیه نظام اسلامی استفاده کند.
وی هدف نهایی ضدانقلاب از تولیدات مختلف در حوزه رسانه‌ای شامل دو محور اساسی است: اول نشان دادن ناایمنی زیرساخت‌های معدنی و هر حوزه‌ای که مرتبط با تکنولوژی می‌شود؛ و دوم بی‌توجهی نظام جمهوری اسلامی ایران به کارگران و خانواده‌هایشان.
حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه رودبارجنوب با اشاره به روز تکریم سالمندان، عنوان کرد: در قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، بارها به اهمیت و مقام سالمندان اشاره شده است.
امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: قرآن به صراحت بیان می‌کند که باید به پدر و مادر احترام گذاشت و به ویژه در دوران کهولت و پیری، از آن‌ها مراقبت کرده و به آنها محبت کرد در سوره اسراء آیه ۲۳، خداوند می‌فرماید: «و پروردگارت فرمان داد که جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید، اگر یکی از آن‌ها یا هر دو در کنار تو به سالخوردگی رسیدند، به آن‌ها حتی اف مگو و آن‌ها را از خود مران.»
وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که به سالمندان خود احترام بگذارد، از تجربه و خرد آن‌ها بهره‌مند می‌شود و همچنین ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در نسل‌های بعدی تقویت می‌کند.
حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: احترام به سالمندان باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و تقویت پیوندهای خانوادگی و اجتماعی می‌شود همچنین این رفتار اخلاقی، نشان‌دهنده ایمان و تقوای افراد است که موجب پیشرفت معنوی و اجتماعی جامعه می‌شود.
خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: کشور ما در حال ورود به مرحله‌ای از پیری جمعیت است اما جامعه و زیرساخت‌های آن همچنان آمادگی لازم برای مواجهه با این مسئله را ندارد افزایش تعداد سالمندان، نیازمند اصلاحات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، و بهداشتی است. 
وی ابراز کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله حمل و نقل عمومی مناسب برای سالمندان، خدمات بهداشتی و درمانی بهتر و حمایت‌های اجتماعی بیشتر از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
حجت‌الاسلام صادقی ابراز کرد: با توجه به آشفتگی و ناآرامی های این روزهای محور مقاومت به ویژه لبنان حملات اخیر رژیم جعلی نشانه سردرگمی است و خواب آشفته رژیم جعلی تعبیر نخواهد شد.
امام جمعه رودبار جنوب افزود: رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته عملیات‌های بزرگی علیه لبنان انجام داده است از انفجار پیجرها و ترور مقامات حزب الله تا حملات گسترده هوایی به جنوب و شرق لبنان. تنش‌ها بین حزب‌الله و تل‌آویو در حال افزایش است و احتمال می‌رود دو طرف به‌ جای درگیری‌های محدود مرزی که نزدیک به یکسال ادامه دارد، وارد یک جنگ زمینی تمام عیار شوند.
وی با اشاره به سه هدف اصلی رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: بدون تردید کابینه صهیونیستی برای ورود به بازی خطرناک با حزب‌الله برای خود اهدافی را درنظر گرفته است و تصور می‌کند که در این شرایط آشفته منطقه می‌تواند آن‌ها را محقق کند.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: ارتش صهیونیستی به دنبال آن بود تا با انفجار دستگاه‌های الکترونیک در لبنان، تلفات گسترده‌ای را بر بدنه نظامی مقاومت تحمیل کرده، با ترور فرماندهان ارشد، ساختار نظامی منظم و مدرن حزب الله را با شوکی بزرگ دچار فروپاشی یا حداقل فلج عملیاتی کند.
خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: اصلی‌ترین و فوری‌ترین هدف کابینه صهیونیستی از انجام عملیات چند وجهی در خاک لبنان آن است که حزب‌الله را به توقف عملیات در جبهه شمالی وادار کرده و بازدارندگی از دست رفته در یکسال گذشته را بازگرداند کابینه جنگ رژیم به دنبال آن است تا با عملیات‌های نظامی از موضع دفاعی و پدافندی در برابر حزب الله به موضع آفندی و تهاجمی تغییر وضعیت دهد.
وی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های بزرگی را متحمل شده اما سرشاخ شدن با حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است عواقب پیش‌بینی‌ نشده‌ای برای اشغالگران خواهد داشت.
حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: با فرود هزاران موشک در عمق سرزمینهای اشغالی و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و انرژی و کارخانه‌ها و بنادر و فرودگاه‌ها که در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارند، سرزمینهای اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهد رفت.
امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: در کل نتانیاهو که به شدت از سوی مخالفان داخلی و وزرای تندرو کابینه تحت فشار است، برای نجات از بحران‌های امنیتی سطح تنش با حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت را بالا برده است تا انسجام در داخل را تقویت کند اما این اقدامات چشم‌انداز کاهش بحران داخلی و خارجی رژیم را به دست نداده است. 

کد خبر 1783015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha