بازداشت ۲۵ معترض هنگام تلاش برای جلوگیری از ورود «نتانیاهو» به سازمان ملل

پلیس نیویورک، ۲۵ معترض را هنگام تلاش برای جلوگیری از ورود «بنیامین نتانیاهو» به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دستگیر و بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پلیس نیویورک بیش از ۲۰ معترض را پس از آنکه مسیر برنامه ریزی شده کاروان «بنیامین نتانیاهو» نخست رژیم صهیونیستی را قبل از سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل مسدود کردند، دستگیر کرد.

سازمان صدای یهودی برای صلح که در سازماندهی این تظاهرات شرکت داشت، اعلام کرد: پلیس نیویورک ۲۵ نفر از جمله «روآن بلانچارد» بازیگر را در خارج از مقر سازمان ملل در مرکز شهر منهتن دستگیر کرد.

جی ساپر از سازمان «جی وی بی» توضیح داد: به عنوان یهودیان نیویورک، ما حمله نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به لبنان و نسل کشی فلسطینیان در غزه را به شدت محکوم می کنیم.

در پلتفرم «رویاهای مشترک» آمده است:  ما به سردادن صدای مخالفت خود ادامه می دهیم تازمانی که دولت ایالات متحده آمریکا مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند و فلسطینی‌ها بتوانند در آزادی و کرامت کامل آن‌طور که شایسته آن هستند، زندگی کنند.

بازداشت ۲۵ معترض هنگام تلاش برای جلوگیری از ورود «نتانیاهو» به سازمان ملل

 این تظاهرات و سفر نتانیاهو به نیویورک در زمانی انجام شد که نیروهای اسرائیلی به حملات مستمر خود به غزه ادامه می دهند.

 منیر مروان از جنبش جوانان فلسطینی که در سازماندهی این تظاهرات مشارکت داشت، گفت: رهبران جهان هیچ کاری برای جلوگیری کشتار بیش از ۱۵ هزار کودک و چند برابر این تعداد از بزرگسالان توسط نتانیاهو و دولت نسل کش او انجام ندادند. همانگونه که او قصد دارد قتل عام را افزایش دهد، ما باید جلوی او را بگیریم.

بسیاری از رهبران جهان در سخنرانی هفته جاری خود در برابر سازمان ملل حمله اسرائیل را محکوم کردند.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور چپگرای برزیل روز سه شنبه گذشته گفت: غزه یکی از بدترین بحران های بشردوستانه در تاریخ مدرن است و اکنون به طرز خطرناکی در حال سرایت به لبنان است.

بازداشت ۲۵ معترض هنگام تلاش برای جلوگیری از ورود «نتانیاهو» به سازمان ملل

«سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی که پرونده نسل کشی اسرائیل را در دادگاه بین المللی دادگستری هدایت می کند، گفت: ما ساکت نخواهیم نشست تا آپارتایدی را که علیه دیگران انجام می شود؛ تماشا کنیم

«گوستاوو پترو» رئیس جمهور چپگرای کلمبیا، تاکید کرد که وقتی غزه بمیرد، تمام بشریت خواهد مرد.

وی گفت: کسانی از ما که توانایی حفظ زندگی را دارند، بدون توجه کسی صحبت می‌کنند. به همین دلیل است که وقتی به توقف نسل کشی در غزه رای می دهیم، به حرف ما گوش نمی دهند. این رؤسای جمهور که می توانند بشریت را نابود کنند؛ به حرف ما گوش نمی دهند.

کد خبر 1783040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha