ضرورت بیان توصیفی و تبیینی درست از جنگ برای جوانان

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه گرامی داشت یاد و نام شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس ضامن سلامت جمهوری اسلامی است گفت: در فرصت‌هایی که داریم باید جنگ را بازخوانی کرد و باید از گنج‌های این جنگ هشت ساله بهره برد و برای نسل جوانمان یک بیان توصیفی و تبیینی درست داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان حجت الاسلام محمد محمدیان_ امام جمعه سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۶ مهر) با گرامیداشت یادو نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس و رهروان این راه را، اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبری «گرامیداشت دوران دفاع مقدس ضامن سلامت ایران و جهت گیری های انقلاب اسلامی ما است».

وی گفت: هرچه بیشتر در پی گرامیداشت و یاد و نام این گنج جنگ هشت ساله باشیم برای نسل حاضر ما مثمر ثمر است.

محمدیان با بیان اینکه این یادها ضامن سلامت جمهوری اسلامی است افزود: لذا باید در این فرصت هایی که داریم جنگ را بازخوانی کرد و باید از گنج های این جنگ هشت ساله بهره برد و باید برای نسل جوانمان یک بیان توصیفی و تبیینی درست داشت.

وی ادامه داد: خود رهبری معظم انقلاب با افتخار خودشان را روایتگر و پرچمدار بیان روایت‌ها و دلاور مردی های ایثارگران، رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس میدانتد.

محمدیان به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع پیشکسوتان و فعالان عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: توجه به اینکه منطقه در زمانه سرنوشت سازی قرار گرفته و اتفاقات و تحولاتی که در منطقه می‌بینیم ایشان نکات بسیار مهمی را متذکر شدند و فرمودند «علل تهاجم نظامی عراق و صدام حسین نادان و احمق که به حمایت از کشورهای غربی جنگ هشت ساله را رقم زد این بود که آنها از پی آشفتگی که انقلاب جمهوری اسلامی ایران در قبال نظم باطل حاکم بر دنیا بود، رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک تفکر نوین عرضه کرده است افزود: به فرموده رهبری معظم که بعضی ها شاید ما را به صادر کردن انقلاب متهم می کنند، این انقلاب و آرمان‌ها و شعارهای انقلاب همانطور که خودتان هم گواه بر این قضیه هستید یک بوی خوش مثل یک هوای دل انگیز است و ازین رو این شعارها و آرمان‌ها خودش مشتری و خریدار دارد و خودش خودش را صادر می‌کند.

محمدیان اضافه کرد: چون با ذات انسانی همسانی دارد و انسان هایی که مشتاق کمال هستند نمیپذیرند که کسانی بر آنها تسلط داشته باشد، کس دیگری برایشان نسخه بپیچاند و او عمل کند.

وی ادامه داد: انسان ها مستقل هستند و این ذات انسان است، همانطور که شعار جمهوری اسلامی استقلال و آزادی بود و مقام معظم رهبری فرمودند «اگر عده ای جمهوری اسلامی را در داخل ملامت می‌کنند که با دنیا بد و قهر است، این حرف حرف باطل و کزافه ای است و این را به دنیا بگویید و فرزندان خود را مطلع کنید.

محمدیان اظهار کرد: اولا ما با نیمی از کشورهای دنیا تعامل داریم و  تعاملات سیاسی، اقتصادی داریم و اینگونه نیست که با دنیا قهریم، ولی با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم و به این مخالفت افتخار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با این نظم نظام سلطه که استقلال، شرف، ناموس، حیثیت، وطن و داشته های ما را می‌خواهد به دست بگیرد خون های فراوان داده ایم، جوان ها داده ایم و مشقت های زیادی کشیدیم.


محمدیان با بیان اینکه طبیعی است که دشمن در مقابل این جاذبه های سیاسی و این حرف نو که ایستادگی در مقابل نظام سلطه است و یا جاذبه های معنوی این انقلاب که توجه به ایمان الهی و دینی هست، در مقابل او می‌ایستند چون این ماهیت زندگی دنیاست.

وی تصریح کرد: رهبری معظم همچنین یک هشدار به ما داده است و آنکه درباره اتفاقات اطراف فرمودند «در این اتفاقات حزب الله مستحکم و قوی ایستاده و اگر کسی مقداری از توانایی‌های جبهه مقاومت بداند اینگونه با چهار تا حرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی هم منفعلانه چه بسا به حمایت آمریکایی که انتخابات ریاست جمهوریش نزدیک است و می‌خواهد یک برگ برنده در انتخابات در مقابل حزب رقیب خودشان داشته باشند، یک تحرکاتی میکند که این تحرکات تحرکات منفعلانه است، به هم نمی ریزد.

محمدیان اذعان کرد: این تحرکات برای این است که بر عمر و بقای حیات منحوس خودشان مقداری بیشتر بیفزایند ولی رهبری معظم در کنار این اتفاقات و احوالاتی که در منطقه وجود دارد هشداری به من و شما دادند که امر بسیار مهمی است و آنهم این است که رزمندگان ما و شهدای ما و مجاهدان ما در طول این چند دهه‌ای که از انقلاب ما گذشته نگذاشتند پرچم دشمن در کشور ما برافراشته شود و خیلی زحمت کشیدیم.

وی گفت: خانواده ای در ایران زمین نداریم که شهید نداده باشد، خانواده های ما رنج ها کشیدند و تحریم ها دیدیم ولی نگذاشتیم که پرچم دشمن در جمهوری اسلامی و در ایران بلند شود و همچنین فرمودند «بعضی ها در قالب تفوذ در داخل آنهم در عرصه‌های فرهنگی و سبک زندگی و سیاسی به دنبال برافراشتن پرچم دشمن در داخل هستند»

محمدیان باب مثال به وزارتخانه‌های مهم مانند آموزش و پرورش، علوم پزشکی، وزارت علوم، صدا و سیما و...  اشاره کردند که دشمن به دنبال نفوذ به آنها است و ادامه داد: اگر اخبار را رصد کرده باشید این انفجارهای که در لبنان به وقوع پیوست ۲ درس داشت که یکی خطر نفوذ بود که اگر نفوذی نبود در داخل این اتفاق برای عزیزان ما در حزب الله که حدود ۳ هزار نفر مجروح و شهید دادند پیش نمی آمد و درس دیگرش همانطور که رهبری معظم انقلاب تاکید می‌کنند این است که باید روی پای خودمان در عرصه تکنولوژی، اینترنت ملی و... بایستیم.

کد خبر 1783055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha