مقاومت حزب الله لبنان به ویژه از حیث زمینی، از حماس قوی‌تر است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نتانیاهو سعی دارد با حمله به لبنان برای بازگشت آوارگانش به خانه‌هایشان در شمال سرزمین‌های اشغالی امنیت سازی کند، گفت: اسرائیل بداند که مقاومت حزب الله لبنان به ویژه از حیث زمینی، از حماس قوی‌تر است و ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی تابن دندان مسلح در حال تضعیف و رو به زوال و نابودی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی در مصلی امام خمینی (ره) رشت، با اشاره به نزدیک شدن به دوشنبه ۹ مهرماه، روز همبستگی و همدردی با مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند که بخش بیشتر این تعداد را زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع تشکیل می‌دهند و هنوز مردم مظلوم این سرزمین با صبر و مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به گستردگی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: تاکنون تاریخ از ارتکاب این حجم از گستردگی جنایات علیه مسلمانان خبر نداده است.

امام جمعه رشت، همچنین به حمله نظامی رژیم کودک کش صهیونیستی به سمت لبنان اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در مواجهه با بن‌بست نظامی در غزه و تحت فشارهای بین‌المللی برای تن دادن به آتش بس جبهه‌ای را در شمال اراضی اشغالی گشوده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل در حال باران شهرک‌ها و خانه‌های مسکونی در لبنان است، ادامه داد: هدف اسرائیل با حمله به لبنان فرار از شکست در عملیات طوفان الاقصی است و در این زمان است که قدرت مقاومت حزب الله لبنان هر روز بیشتر آشکار می‌شود به طوری که می‌تواند با موشک‌های دوربرد و بالستیک خود مناطق امن تل‌آویو و حیفا را به مناطق ناامن برای دشمن تبدیل کند.

آیت الله فلاحتی، تصریح کرد: حمله حزب‌الله به حیفا موجب شده بالغ بر ۱۰۰ هزار اسرائیلی آواره شوند و این امر برای افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی اسرائیل خطرناک است.

وی با بیان اینکه نتانیاهو سعی دارد با حمله به لبنان برای بازگشت آوارگانش به خانه‌هایشان در شمال سرزمین های اشغالی امنیت سازی کند؛ ادامه داد: اسرائیل بداند که مقاومت حزب الله لبنان به ویژه از حیث زمینی، از حماس قوی‌تر است و ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی تابن دندان مسلح در حال تضعیف و رو به زوال و نابودی است.

خطیب جمعه رشت، همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۱ سپتامبر سالروز انقلاب یمن، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها طی سال‌های گذشته علیه ملت یمن نیز جنگ به راه انداخته بودند و در خلال تجاوز به این ملت به بدترین جنایات دست زدند ولی در نهایت یمن پیروز و آمریکا بازنده نخست این انقلاب شد.


وی با بیان اینکه انقلاب ۲۱ سپتامبر یک دستاورد واقعی برای ملت یمن بود، افزود: از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون یمن حامی مردم مظلوم غزه بوده است.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود عوارضی آزادراه قزوین رشت در محدوده شهر رودبار اشاره کرد و گفت: وجود این عوارضی برای بومی‌های این شهر مشکلاتی فراهم کرده که برای تردد در مسیر کوتاه و ورود و خروج باید مجدداً اقدام به پرداخت عوارض کنند.

وی با اشاره به این وضعیت، بر معاف شدن اهالی شهرستان رودبار از پرداخت عوارضی در این شهر تاکید کرد و از وزیر راه خواستار تعیین تکلیف برای این مساله شد.

امام جمعه رشت، همچنین در بخش نخست خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت حقوق معنوی افراد نسبت به یکدیگر به موضوع «مشورت» پرداخت و اظهار داشت: کسی که فکر و دانش دیگران را به فکر و اندیشه خود بیفزاید بهترین مردم است.

کد خبر 1783058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha