اقدام شهردار آمریکایی در حذف «کرانه باختری» و جایگزینی با عبارت یهودی

شهردار شهر سانی آیلز در ایالت فلوریدای آمریکا عبارت «کرانه باختری» اراضی اشغالی فلسطین را از اسناد این شهر حذف و عبارت یهودی «یهودا و سامرا» را جایگزین آن کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی ۲۱، لاریسا سویشین، شهردار سانی آیلز در شهرستان میامی درایالت فلوریدای ایالات متحده آمریکا، در حوزه قضایی خود تصمیمی مبنی بر حذف عبارت «کرانه باختری» اراضی اشغالی فلسطین از اسناد این شهر و جایگزینی آن با کلمه یهودی «یهودا و سامره» برای این منطقه کرد.

 پایگاه عبری زبان «والا» گزارش داد: این تصمیم در پی سفر یوسی داگان، رئیس شورای منطقه ای اسرائیل به میامی و دیدار وی با سویشین، به منظور تقویت روابط و همکاری با اعضای کنگره به نفع شهرک سازی اتخاذ شد.

 سویشین گفت: زمان آن رسیده که به حقیقت متعهد باشیم، نام تاریخی این منطقه یهودا و سامره است، نه کرانه باختری.

وی ادامه داد: این مسئله مربوط به احترام به پیوند تاریخی و کتاب مقدس مردم یهود با سرزمین است. این تصمیم نشان دهنده همبستگی بین مردم سانی آیلز و اسرائیل است که دلیلی بر درک عمیق ما و شناخت ما از ریشه های تاریخی اسرائیل است که به شدت در جامعه ما طنین انداز است.

داگان از سویشین خواست تا این لایحه را در کنگره آمریکا ارائه کند تا عبارت «کرانه باختری» از تمام کتاب های آمریکایی حذف شود و بلافاصله با «یهودا و سامره» جایگزین شود.

 جامعه جهانی ایجاد شهرک‌های اسرائیلی در مناطق تحت اشغال اسرائیل در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را غیرقانونی می داند. زیرا شهرک‌ها ناقض ماده ۴۹ کنوانسیون ژنو و مغایر با بیانیه‌های بین‌المللی است.

ژوئن گذشته، شورای وزیران امنیت اسرائیل (کابینه) اقداماتی را که توسط «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی مطرح کرد، برای هدف قراردادن تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب کرد.

 همچنین تصمیم گرفت مجوزها و امتیازات مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کند، رفت و آمد آنها را محدود کند و از سفر آنها به خارج جلوگیری کند.

 این شورا همچنین گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری و قانونی کردن پنج شهرک غیرقانونی را تصویب کرد.

در واکنش به به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشورهای اروپایی، کابینه رژیم صیونیستی بررسی تحریم های پیشنهادی اسموتریچ علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را به تعویق انداخته بود.

کد خبر 1783070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha