رونق مساجد مهمترین ماموریت کانون‌های فرهنگی هنری است

محمدیان گفت: رونق مساجد و جذب جوانان به این مراکز امن الهی، مهمترین فلسفه وجودی کانون‌های فرهنگی هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدتقی محمدیان صبح امروز شنبه (۷ مهر) در شورای اداری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمتگزاری به مسجد و عمران آن در زمره برجسته ترین اعمال صالح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رجعت به رسالت‌های اصلی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد افزود: مسجد پایگاه خوبی‌هاست و توان اداره کشور را دارد.

معاون تصریح کرد: مسجدی که نمازخانه نباشد و روحانی که پیش نماز نباشد و امام جماعت باشد به طور قطع از رونق و پویایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: رونق مساجد و جذب جوانان به مساجد مهمترین فلسفه وجودی کانون‌های فرهنگی هنری است.

حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم اظهار داشت: قریب ۷۶۰ باب کانون‌ فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۳۹ باب را کانون‌های خواهران تشکیل می‌دهد.

وی هویت بخشی به کانون‌های مساجد را یک هدف توصیف کرد و افزود: این مهم با دعوت از مهمانان برجسته کشوری و جهان اسلام به ویژه کشور فلسطین و لبنان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی راه‌اندازی قرارگاه‌های ایده پردازی را از سیاست‌های در دستور کار برشمرد و گفت: این‌ مهم با هدف مشارکت مساجد محلات در برنامه‌های فرهنگی استان با ایجاد ۷ قرارگاه در شهرستان بیرجند عملیاتی شده است.

وی افزایش توان کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی را از دیگر اهداف برشمرد و تصریح کرد: همچنین قرارگاه اشتغال با هدف حمایت از کسب و کار حوزه مسجد و شناسایی موانع و رفع آن با رایزنی مسؤولان راه‌اندازی‌شده است.

حجت‌الاسلام محقی خاطرنشان کرد: تلاش شده است پیوست رسانه به منظور ارائه گزارش برنامه‌های انجام شده به مردم را در تمامی برنامه‌ها رعایت کنیم.

کد خبر 1783102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha