شکایت اتحادیه‌های کارگری حامی فلسطین از رژیم صهیونیستی

۱۰ اتحادیه کارگری، اسرائیل را به نقض حقوق بین‌الملل کار با عقب انداختن حقوق و مزایای بیش از ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی از روز هفتم اکتبر تا کنون متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «گاردین»، ۱۰ اتحادیه کارگری، اسرائیل را به نقض حقوق بین‌المللی کار با عقب انداختن حقوق و مزایای بیش از ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی از روز هفتم اکتبر تا کنون متهم کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی متهم به نقض آشکار کنوانسیون حمایت از دستمزد سازمان بین المللی کار  است که بسیاری از فلسطینی‌ها را به فقر شدید کشانده است.

بر اساس این شکایت، کارگران غزه و کرانه باختری که در اسرائیل کار می کنند، برای کارهایی که قبل از اکتبر گذشته انجام شده بود هیچ دستمزدی دریافت نکرده اند.

شکایتی که اکنون از سوی اتحادیه‌های کارگری ارائه شده با هدف بازیابی دستمزد کارگران فلسطینی است.

«عصاف ادیو»، مدیر اجرایی انجمن کارگران معان، یک سازمان مستقل کارگری در اسرائیل که در طرح شکایت دخالتی ندارد در این باره گفت: ۲۰۰ هزار کارگر در کرانه باختری بیکار شدند. آنها هیچ غرامتی دریافت نکردند و از آن زمان از فقر شدید رنج می‌برند.

وی افزود: کارگران یک لایه اجتماعی عمده در جامعه فلسطین هستند که رفتاری صلح‌آمیز دارند و ارتباطی هم با جنبش حماس ارتباط ندارند،  بنابراین نباید مجازات شوند.

بر اساس برآوردهای سازمان بین المللی کار، متوسط ​​دستمزد روزانه کارگران فلسطینی در اسرائیل ۷۹ دلار بوده است.

رژیم صهیونیستی مجوز کار حدود ۱۳ هزار کارگر فلسطینی از نوار غزه را برای کار قانونی در سرزمین‌های اشغالی پس از هفتم اکتبر باطل کرد.

طبق این گزارش، نزدیک به ۲۰۰ هزار کارگر فلسطینی دیگر از کرانه باختری اجازه ورود به اسرائیل را ندارند و هیچ اخطاریه‌ای برای پایان کار دریافت نکرده اند.

این اتحادیه‌ها اعلام کرده‌اند که که اسرائیل کنوانسیون حمایت از دستمزد سازمان بین المللی کار را که توسط صد کشور عضو در سال ۱۹۵۹ تصویب شده است، نقض می کند.

گزارش ماه می سازمان بین‌المللی کار نشان می‌دهد که از روز هفتم اکتبر بیکاری برای فلسطینی‌ها به بالاترین حد خود رسیده و زیان تولید اقتصادی در سرتاسر سرزمین اشغالی فلسطین تقریبا ۱۹ میلیون دلار در روز برآورد شده است.

«خالد جمال محمد»، کارگر فلسطینی در این باره می‌گوید: زمانی که جنگ شروع شد در مرحله اولیه درگیری به خانه بازگشتیم، از آن زمان، ما هیچ حقوقی دریافت نکرده‌ایم و کاری پیدا نکرده‌ایم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کاری پیدا کنیم تا برخی از نیازهایمان را برآورده کنیم.

به گفته سازمان بین المللی کار، بیش از ۵۰۰ هزار شغل در غزه و کرانه باختری از بین رفته است و این وضعیت وخیم اقتصادی را برای فلسطینی‌ها بدتر کرده است.

در ماه مارس، محمد مصطفی، نخست وزیر فلسطین گفت که نرخ بیکاری فلسطینی‌ها ۸۹ درصد است.

اتحادیه های کارگری پشت این شکایت حدود ۲۰۷ میلیون کارگر در بیش از ۱۶۰ کشور جهان از جمله کارگران بین المللی ساختمان و چوب، آموزش بین المللی، اتحادیه جهانی صنعتی، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری، فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل، اتحادیه بین المللی غذا، کشاورزی، هتل، رستوران، پذیرایی ، دخانیات و انجمن‌های کارگران متحد و خدمات عمومی بین المللی را نمایندگی می‌کنند.

کد خبر 1783107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha