تروریسم صهیونیستی، هیولای پنهان شده در رسانه‌های غرب

مردم بریتانیا در معرض یک کمپین بی سابقه تبلیغات رسانه‌ای قرار گرفته‌اند تا اهداف واقعی رژیم صهیونیستی از جنگ را پنهان کنند و همین روند موجب گسترش کشتار در خاورمیانه شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: مردم بریتانیا و دیگر مردم جهان در معرض یک کمپین بی سابقه تبلیغات رسانه‌ای قرار گرفته‌اند تا اهداف واقعی رژیم صهیونیستی از جنگ را پنهان کنند و همین روند موجب گسترش کشتار در خاورمیانه شده است.

هر چه رژیم صهیونیستی بیشتر جنگ خود را در سراسر خاورمیانه گسترش می‌دهد، رسانه‌های غربی تلاش بیشتری برای توجیه اقدامات اسرائیل در اذهان عمومی می‌کنند.

رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی زبان گزارش‌های خود را به‌طور موثرتری نسبت به سلاح‌های اسراییل علیه مردم لبنان به کار گرفته‌اند.

هزاران لبنانی هفته گذشته بر اثر انفجار پیجرها و واکی تاکی‌ها مجروح و معلول شدند. به همین ترتیب، پوشش‌های رسانه‌ای توانایی مردم غرب را برای درک اینکه چگونه و چرا اسرائیل به طور خطرناکی آتش را در سراسر منطقه برافروخته کرده است، محدود کرده‌اند.

کلماتی مانند «جسورانه»، «تشدید» و «هدف‌ها» به ابزاری برای پنهان کردن جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند و در حالی که اسرائیل بسیار آشکارا و جنایتکارانه دست به نسل‌کشی می‌زند، زبان رسانه‌ها به سلاحی برای پنهان کردن حقیقت تبدیل شده است.

پوشش‌های رسانه‌ای به این صورت است که اسرائیل به لبنان حمله می کند تا شلیک موشک‌های حزب الله را متوقف کند و به ساکنان شمالی‌ترین جوامع اسرائیل اجازه دهد به خانه بازگردند.

این در حالی است که غیرنظامیان لبنانی سنگین‌ترین بها را می‌پردازند؛ حدود ۵۵۰ نفر از آنها تنها در روز اول بمباران اسرائیل کشته شدند و ده‌ها هزار نفر از قلمرو جنوب لبنان رانده شده اند. این یک  پاکسازی قومی است.

چرا؟ چون رژیم صهیونیستی مدعی است که حزب الله انبار موشک‌های خود را در خانه‌ها پنهان کرده است، بنابراین آن خانه‌ها باید ویران شوند، گویا حزب‌الله فراموش کرده است که زمین‌های صخره‌ای گسترده‌ای در جنوب لبنان دارد که می‌تواند با خیال راحت‌تر و عاقلانه‌تر موشک‌های خود را پنهان کند.

این شیوه پوشش رسانه‌ای این همان خطی است که برای توجیه کشتار غزه استفاده می شود. پس از آن، رسانه‌ها با بی‌احتیاطی تمام صحبت‌های اسرائیلی‌ها را در مورد نابودی غزه برای از بین بردن حماس دوباره داغ کردند.

در آن زمان مانند اکنون، رسانه‌ها ما را در معرض ویدئوهای تبلیغاتی تولید شده توسط اسرائیل از مراکز کنترل و فرماندهی زیرزمینی قرار دادند که نشان می‌داد تجهیزات نظامی در زیر بیمارستان‌ها و دیگر زیرساخت‌های حیاتی قرار دارند و اسرائیل حق دارد آنها را نابود کند.

این بار هم رسانه‌ها بدون انتقاد، ویدئوهای تبلیغاتی مضحک اسرائیلی را از موشک‌های حزب‌الله که در اتاق‌های نشیمن لبنان پنهان شده‌اند، پخش می‌کنند.

حق دفاع برای کیست؟

نمودارهایی که «حملات فرامرزی» را روز هفتم  اکتبر سال گذشته نشان می‌دهند ، ثابت می‌کند که روایت رژیم صهیونیستی از بمباران لبنان برای توقف حملات به اسرائیل چقدر جعلی است.

از نه هزار و ۶۰۰ حمله برون مرزی، اسرائیل هفت هزار و ۸۴۵  مورد از آنها  یا چهار پنجم  را انجام داده و از روز هفتک اکتبر شروع به انجام آنها کرده است.

اسرائیل در اوایل سپتامبر حملات خود به لبنان را تشدید کرد، درست زمانی که حزب الله به طور چشمگیری شلیک موشک خود را کاهش داده بود.

بنابراین آنچه که نمودارها نمی توانند بیان کنند، ماهیت نامتقارن این تبادلات موشکی است.

تا هفته سوم سپتامبر، اسرائیل بیش از ۷۵۰ لبنانی را به شهادت رساند، در حالی که در همین زمان تنها ۳۳ اسرائیلی کشته شده بودند.

با این حال، رسانه‌های غربی از حملات حزب‌الله را به عنوان «حق دفاع از خود» یاد نکرده‌اند، حقی که به طور مداوم به اسرائیل داده می‌شود.

چرا اولویت رسانه‌ها،  نیاز اسرائیل به توقف موشک‌های کمتر حزب‌الله بوده است، نه نیاز لبنان به توقف بمب‌های فراوان‌تر و بسیار کشنده‌تر اسرائیل؟

مهم‌تر از آن، اسرائیل نمی‌خواهد افکار عمومی غربی در معرض دلایل قابل قبول‌تر دیگری قرار گیرند که چرا حزب‌الله در سال گذشته موشک‌هایی شلیک کرده است.

حزب الله بارها خاطرنشان کرده است که اگر اسرائیل از غزه عقب نشینی کند و به کشتار ده‌ها هزار فلسطینی در آنجا پایان دهد، شلیک موشک‌های خود را متوقف خواهد کرد، همانطور که طبق قوانین بین المللی موظف است انجام دهد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در دو تصمیم جداگانه اعلام کرد که اشغال چندین دهه اراضی فلسطین توسط اسرائیل غیرقانونی است و یک اقدام تجاوزکارانه علیه مردم فلسطین است که باید پایان یابد و یک پرونده قابل قبول در این زمینه تشکیل شده است.

پر کردن خلاء

با امتناع رسانه های غربی از ارائه هر گونه توجیه برای اقدامات حزب الله، روایت خودخواهانه اسرائیل این خلاء را پر می کند: فرض این است که حزب الله  و تقریبا همه اعراب فقط توسط یک تمایل غیرمنطقی و یهودستیزانه برای کشتن یهودیان در اسرائیل هدایت می شوند.

مفهوم این جملات این است که لبنان سزاوار هر بلایی است که اسرائیل بر سر آن می‌آورد.

جرمی بوون، سردبیر بی‌بی‌سی در خاورمیانه در اخبار اخیر خود اینگونه گفت که مبارزه با اسرائیل در «دی ان ای» حزب‌الله است و آنها فقط به همین دلیل وجود دارند.

اما اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا سیاستمداران حزب الله و کارمندان دولت، افسران پلیس، پزشکان، معلمان و مدیرانی که برای اداره نهادهای لبنان به کار گرفته می‌شوند فقط برای مبارزه با اسرائیل وجود دارند؟ آیا واقعا این تنها دلیل وجود آنهاست؟

حتی اگر همه غیرنظامیان درگیر با حزب الله را نادیده بگیریم و منحصرا بر شاخه نظامی آن تمرکز کنیم هم توصیف بوون بی طرفانه، منصفانه  و دقیق نیست.

کارشناس خاورمیانه بی بی سی می گوید که حزب الله با یک خونخواهی ساده برای مبارزه با اسرائیل هدایت نمی شود، اما این حقیقت را در نظر نمی‌گیرد که اسرائیل بارها به لبنان حمله کرده، کشتارهای هولناکی مانند صبرا و شتیلا را انجام داده، سرزمین‌های جنوبی لبنان را برای نزدیک به دو دهه اشغال کرده، زیرساخت‌های لبنان را بمباران کرده، در سیاست‌های آن مداخله کرده، قلمرو آن را پر از بمب‌های خوشه‌ای کرده و پروازهای تهاجمی توسط جنگنده‌ها را انجام داده است.

برای بسیاری از شهروندان لبنانی، حزب الله وجود دارد، زیرا لبنان به یک نیروی جنگنده نظامی معتبر نیاز داشت تا ارتش اشغالگر اسرائیل را بیرون براند، همانطور که در نهایت در سال ۲۰۰۰ موفق شد.

حزب الله برای بازدارندگی اسرائیل از ادامه مداخله در لبنان وجود دارد، همانطور که حماس وجود دارد تا بهایی را برای وحشیگری اسرائیل علیه فلسطینی‌های تحت اشغال تعیین کند.

جنگ تجاوزکارانه

دلایل احتمالی زیادی برای حمله اسرائیل به لبنان وجود دارد که هیچ ارتباطی با پایان دادن به شلیک موشک ندارد و با این حال همه آنها توسط بی بی سی و سایر رسانه های غربی ذکر نشده است.

اسرائیل از گسترش جنگ نسل‌کشی خود علیه غزه به مناطق وسیع‌تر سود زیادی می‌برد.

جنگ جدید در لبنان توجه را از ناتوانی اسرائیل در تحقق هدف اعلام شده خود در از بین بردن حماس در غزه و جنایات جنگی آن منحرف می کند، و درست در لحظه ای که گزارش می شود دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای تصویب حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاعش «یوآو گالانت» به جرم جنایت علیه بشریت است، جنگ در لبنان به راه می‌افتد.

به این ترتیب، رنج عظیم و عمیق غزه به طور کامل از رادار خبری خارج شده است و فشار بر نتانیاهو را از سوی متحدان غربی برای پایان دادن به کشتار در غزه برداشته است.

نتانیاهو نمی تواند از جنگ افروزی خود بکاهد، زیرا هرگونه حرکت به سوی آتش بس ائتلاف او را در معرض خطر فروپاشی قرار می دهد، به طور بالقوه او را از قدرت برکنار می‌کند و محاکمه فساد او و احتمال زندانی شدن او را تسریع می‌کند.

گسترش جنگ در حال حاضر حمایت از نتانیاهو و دولت او را در زمانی که در داخل کشور تحت فشار فزاینده ای به رهبری خانواده های گروگان های اسرائیلی در غزه برای دستیابی به آتش بس قرار گرفته بود، احیا کرده است.

مهمتر از همه، یک جنگ منطقه‌ای که توسط اسرائیل برانگیخته می‌شود، جنگی که نه تنها حزب‌الله بلکه ایران را نیز درگیر می‌کند، واشنگتن را وادار می‌کند تا فعال‌تر در منطقه‌ای که در آن به تدریج تلاش می‌کند ردپای نظامی عظیم خود را به دیگران واگذار کند، وارد شود.

آمریکا نه تنها باید تسلیحات خود را برای کشتار اسرائیل افزایش دهد، بلکه باید مستقیمابه کشتار اسرائیل بپیوندد.

اسرائیل می‌خواهد جنگش به جنگ آمریکا تبدیل شود و امیدوار است که نیروی وتشنگتن دیگر بازیگران منطقه به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را مجبور کند که به نبرد اسرائیل بپیوندند.

تروریسم جسورانه!

زمانی که اسرائیل شروع به افزایش چشمگیر حملات در لبنان با انفجار پیجرها و واکی تاکی‌ها کرد، ده ها نفر از جمله دو کودک را کشت و هزاران نفر را مجروح کرد.

همانطور که آلیستر کروک، یک دیپلمات سابق بریتانیایی مستقر در بیروت، مشاهده کرده است، کسانی که از این دستگاه های قدیمی استفاده می کنند، جنگجویان نخبه حزب الله نبودند. بسیاری از کسانی که دست و چشم خود را از دست دادند، غیرنظامیانی بودند که در نقش‌های اضطراری برای «دولت در یک دولت» حزب الله کار می کردند و شامل مدیران، کادر پزشکی، معلمان و افسران پلیس بودند.

تله انفجاری دستگاه‌های تلفن همراه ناقض آشکار قوانین بین المللی است، یعنی جنایت جنگی است. این به قدری بدیهی است که حتی یک مدیر سابق سیا، لئون پانتا، به راحتی حملات پیجر اسرائیل را پذیرفت و گفت که فکر نمی‌کنم شکی وجود داشته باشد که این نوعی تروریسم است

این بدان معناست که رسانه‌ها با یک کار دشوار برای گزارش دادن آنچه که یک اقدام تروریستی دولتی به شمار می رود، روبرو هستند.

پانتا با هشدار به اینکه اسرائیل یک هیولای وحشتناک را از بطری بیرون آورده است، از کشورها خواست راهی برای تغییر مسیر پیدا کنند.

اما برای رسانه های غربی، اقدام تروریستی هیولایی اسرائیل با تحسین پنهانی مورد استقبال قرار گرفت و حتی آن را با عبارت جسورانه توصیف کردند.

بی‌بی‌سی یک بار دیگر به اسرائیل کمک کرد و تروریسم آن را به عنوان یک پیروزی تاکتیکی و نوعی کودتای تماشایی که در یک فیلم هیجان انگیز درباره آن خواهید خواند، جشن بگیرد.

کد خبر 1783145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha