ایران خواستار ایجاد شبکه نخبگان قرآنی با مشارکت اندونزی شد

رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با رئیس مرکز قراء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی، پیشنهاد راه‌اندازی شبکه نخبگان، اساتید و اندیشمندان قرآنی برای مقابله با اسلام هراسی را داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و سیف‌الله معصوم، عضو شورای راهبردی و مسئول تدوین برنامه‌ها و رئیس مرکز قراء و حفاظ سازمان نهضت العلماء دیدار کردند.

ابراهیمی در سخنانی، با ابراز خرسندی از روابط دو کشور دوست ایران و اندونزی گفت: بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های قرآنی و تبادل شخصیت‌های علوم قرآنی و تجلیل از چهره‌های ماندگار قرآنی مورد توجه و تکریم دو کشور است.

رایزن فرهنگی کشورمان به برخورد غرب و جریان‌های ضد اسلامی اشاره کرد و افزود: به باور ناظران بیرونی، دورجدید از هتاکی به شعائر مسلمین و آتش زدن قرآن صرفا با هدف تحقیر و حذف آثار اسلام در اروپا و جهان غرب، در دستور کار قرار گرفته که البته این نشات گرفته از اثرات قرآن در شئون مختلف اجتماعی و سیاسی و بیداری ملت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شبکه نخبگان، اساتید و اندیشمندان قرآنی جهان امروز از ایده‌های ایران برای مقابله با اسلام هراسی است.

ابراهیمی با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط اعطای تسهیلات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان مقاطع مختلف خصوصا دکتری رشته‌های علوم قرآن و حدیث گفت: تسهیلات آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری تخصصی، اعطای فرصت‌های مطالعاتی – تحقیقاتی کوتاه مدت و حمایت از دانشجویان حفاظ بخشی از تسهیلات مراکز علمی ایران است.

برگزاری همایش بین‌المللی رسالات‌الله در اندونزی

رایزن فرهنگی کشورمان به برگزاری اولین همایش بین‌المللی رسالات‌الله در اندونزی اشاره داشت و خبر داد: همایش قرآنی رسالات‌الله با موضوع سبک اسلامی قرآنی اوایل آبان‌ماه امسال، با همکاری سازمان نهضت العلماء در اندونزی برگزار خواهد شد.

در ادامه، سیف‌الله معصوم، عضو شورای راهبردی و مسئول تدوین برنامه‌ها و رئیس مرکز قراء و حفاظ سازمان نهضت العلماء گفت: از گذشته تاکنون ارتباطات فرهنگی و دینی میان ایران و سازمان‌های اسلامی خصوصا نهضت العلماء بر محور دوستی و برادری بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

عضو شورای راهبردی سازمان اسلامی نهضت العلماء افزود: ایران علاوه بر اینکه در مسائل سیاسی ام‌القرای جهان اسلام است، در حوزه‌های قرآنی نیز پیشرفت‌های زیادی کرده است.

سیف‌الله معصوم با استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان در راه‌اندازی و ایجاد شبکه نخبگان، اساتید و اندیشمندان قرآنی جهان اظهار داشت: این شبکه نخبگانی می‌تواند در حوزه‌های مختلف خصوصا تحقیقات اسلامی قرآنی متمرکز شود .

در پایان این دیدار، دو طرف بر همکاری متقابل به ویژه در زمینه تحقیقات مشترک میان سازمان‌های اسلامی و اندیشمندان قرآنی، تبادل هیات‌های قرآنی و امضای تفاهمنامه میان سازمان‌های اسلامی و تأکید بر همکاری‌های دیپلماسی قرآنی تأکید کردند.

کد خبر 1783179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha