تعهد به اقامه نماز اول وقت سیره عملی شهداست

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه به گفته شهید سردار حسن باقری نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند خوب هم نمی‌تواند بجنگد، خطاب به سربازان وظیفه خواستار توجه ویژه به اقامه نماز اول وقت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در جشنواره فرهنگی سرباز ویژه تجلیل از سربازان متاهل و نمونه، ضمن گرامیداشت یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید دیارعلویان خط شکن اظهار کرد: امنیت و اقتدار امروز را مدیون ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز هستیم.

تعهد به اقامه نماز اول وقت سیره عملی شهداست

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر بسیج در بحث دفاع مقدس و دفاع از حرم، افزود: بسیجیان در دوران دفاع مقدس در پایگاه‌های مقاومت شایستگی‌ خودشان را نشان دادند امروز هم امیدواریم فرزندان این مرز و بوم یا جذب سپاه شوند یا طلبه شوند.

آیت الله محمدی لائینی به طرح موفق محله مهدوی با محوریت بسیج و سپاه کربلا اشاره کرد و گفت: از محله مهدوی باید به شهر مهدوی برسیم، انتظارمان این است که مشکلات شهر ساری به‌وسیله همین جریان محله مهدوی رفع شود.

وی اضافه کرد: ماموریت محله‌های مهدوی را باید از مشکلات ریز به مسائل کلان شهر تغییر داد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به روایتی از امام جعفرصادق (ع)، بیان کرد: بهترین اعمال سه چیز است؛ نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد فی سبیل‌الله، که سربازان ما باید نماز اول وقت را جدی بگیرند، به گفته شهید سردار حسن باقری نیرویی که نمازش را اول وقت نمی‌خواند خوب هم نمی‌تواند بجنگد.

وی همچنین افزود: کسی که نماز اول وقت نمی‌خواند و به پدر و مادر نیکی نمی‌کند مجاهد خوبی هم نمی‌تواند باشد.

تعهد به اقامه نماز اول وقت سیره عملی شهداست

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس، ادامه داد: آنچه که جنگ ما را از جنگ دنیا جدا می‌کند باطن است، اینکه فرمانده خودش لب تشنه است آب را به دیگری می‌دهد و تشنه شهید می‌شود از آموزه‌های کربلاست، جهاد فی سبیل الله دارای باطن نورانی است اگر نباشد جنگ ساده است.

آیت الله محمدی لائینی افزود: به فرموده پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شهید سه دسته است، اول کسی که در راه مال خودش کشته شود، ملاک مال نه بلکه حق است، همه ما باید به استقرار عدالت کمک کنیم، دوم هر که در دفاع از ناموس کشته شود شهید است، متجاوزین و متعرضین به نوامیس باید سرجایشان نشانده شوند، دسته سوم هر که در دفاع از دین کشته شود.

وی گفت: پیغمبراکرم حضرت محمدمصطفی(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) تمام اعمال و رفتارشان در دفاع از دین بود، نباید هیچ‌وقت از دفاع مقابل متجاوز به‌خاطر ترس یا سازش کوتاه بیائیم، امروز متاسفانه یک عده سازش می‌کنند، در رابطه با همین جریان غزه در کشورهای عربی همچون کویت، قطر و پاکستان مردم توسط حکومت آمریکایی سرکوب شدند و خبری از راهپیمایی و یک کلمه دفاع از غزه نیست بلکه مزدور آمریکا و اسرائیل شدند و تدارکات آن‌ها و خط زمینی و دریایی برایشان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 1783185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha