اسرائیل مدعی شهادت «سید حسن نصرالله» شد

ارتش اسرائیل امروز به طور رسمی مدعی شد که سید حسن نصرالله، دبیرحزب الله لبنان را در حمله به مقر فرماندهی به شهادت رسانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل به طور رسمی امروز در بیانیه فوری ادعا کرد: ما سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را ترور کردیم.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل پس از گذشت یک روز از هدف قراردادن مقر فرماندهی حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت، اعلام کرد: ما با سید حسن نصرالله، تصفیه حساب کردیم.

ادرعی افزود: ارتش صهیونیستی «علی کرکی» فرمانده جبهه جنوبی حزب الله و تعدادی دیگر از فرماندهان لبنانی را به شهادت رسانده است.

هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، در اولین واکنش خود اعلام کرد: عملیات ترور با موفقیت انجام شده است. این عملیات از مدت طولانی برنامه ریزی شده بود و در وقت مناسب اجرا شد.

وی افزود: این آخرین چیزی نیست که ما در آستین داریم. پیام ساده است. هر کسی که شهروندان اسرائیل را تهدید کند، ما می دانیم که چگونه با او برخورد کنیم

پیش از این، مقامات دیگر اسرائیلی به نیویورک تایمز گفته بودند که ارزیابی اولیه سرویس های اطلاعاتی اسرائیل این است که نصرالله شهید شده است.

 یکی از این مقامات گفت: حمله روز جمعه با هدف شکستن قدرت حزب الله و ترورفرماندهان و رهبران ارشد آن انجام شد و در صورت موفقیت، به اسرائیل اجازه می دهد از حمله زمینی به این کشور جلوگیری کند.

در همین حال، یک منبع نزدیک به حزب الله امروز اعلام کرد: از عصر جمعه ارتباط و تماس با حسن نصرالله قطع شده است.

وی که خواست نامش فاش نشود گفت: ارتباط با سید حسن نصرالله از دیروز وجود ندارد، اما ترور نشده است.

کد خبر 1783191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha