تبیین مبانی شیعه و شبهه زدایی، وظیفه حوزه علمیه در برابر جنگ رسانه ای دشمن است

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به هجمه های رسانه های معاند علیه مبانی فکری شیعه گفت: امروز وظیفه حوزه علمیه در برابر این حجم از دشمنی و عناد و در مواجهه با این همه هجمه و شبهه؛ تبیین و تبلیغ مذهب شیعه و اسلام ناب است.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، امروز شنبه ( ۷مهرماه) در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ حوزه علمیه خراسان  که در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد اظهار کرد: جنگ رسانه ای با شدت و حدت بسیار زیادی علیه مبانی تشیع و اسلام و هرگونه حرکت دینی در حال اجراست به صورتی که بیش از ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای هم اکنون به صورت شبانه روزی علیه مبانی شیعه در حال فعالیت هستند و تلاش می‌کنند هر گونه حرکتی را با قدرت مورد هجوم قرار دهند.

وی افزود: امروز وظیفه حوزه علمیه در برابر این حجم از دشمنی و عناد، برای دفاع از دین و شیعه در برابر این هجمه ها و شبهات و تبیین و تبلیغ مذهب است.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: ایمان دینی مردم و جامعه است که پشتوانه نظام اسلامی و ضامن بقای آن است و اگر این ایمان آسیب ببیند نظام آسیب پذیر می شود و به همین دلیل است که دشمن با راه ها و روشها وابزارهای مختلف به دنبال هجمه به ایمان دینی مردم است.

تبیین مبانی شیعه و شبهه زدایی، وظیفه حوزه علمیه در برابر جنگ رسانه ای دشمن است

وی با تاکید براینکه دفاع از معنویت و ایمان مردم و تلاش برای ثبیت آن جزو اولویت های اصلی حوزه است ادامه داد: در این کارزار  ابتدا باید با شناخت اولویت های دشمن و متناسب با آن، با استراتژی مناسب، آرایش جنگی فرهنگی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه دشمن با شبهه افکنی به دنبال پاسخ نیست بلکه در پی استحاله فرهنگی و نابودی ایمان دینی مردم و تغییر آن است، افزود: باید از مسایل حاشیه ای پرهیز و افق دید خود را بلند کرد و ظرفیت ها از جمله اربعین و فضای مجازی را شناخت و با رصد منشا شبهه آن را پاسخ گفت.

وی با اشاره به حادثه اخیر معدنجوی طبس و فوت حدود ۵۰ معدنچی با تسلیت این حادثه، از مسوولان خواست از تکرار حوادث مشابه پیشگیری و به خانواده متوفیان به نحو احسن رسیدگی کنند.

تبیین مبانی شیعه و شبهه زدایی، وظیفه حوزه علمیه در برابر جنگ رسانه ای دشمن است

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: جنایات این روزهای اسراییل نشانگر اوج شکست این رژیم در رسیدن به اهداف او است و چون اسراییل خود را رو به زوال می‌بیند از این رو دست به هر جنایتی می‌زند و با بمباران و آواره کردن مردم لبنان مقاومت به پایان نمی‌رسد و این جنایات به طور قطع دامن رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین همچنین با اشاره به هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: برگزاری بزرگداشت برای دفاع مقدس، بزرگداشت برای فرهنگ مقاومت است. این فرهنگ با برکت و متعالی هر جا بوده برکات خود را نشان داده است و برای نظام و امت اسلام قدرت و اقتدار آفریده و عمق راهبردی ما را در منطقه استحکام بخشیده است.

پایان پیام/

کد خبر 1783203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha