«از سنگر دانایی تا مشق شهادت»

اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان با عنوان «از سنگر دانایی تا مشق شهادت» در سالن پوریای ولی در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی گفت از مجموع دو هزار شهید والامقام استان ۵۴۰ شهید از قشر فرهنگی و دانش آموز هستند.

«یدالله رحمانی» گفت: شهدای فرهنگی و دانش آموز ۲۵ درصد شهدای استان را تشکیل می‌دهند که امیدواریم آرمان‌ها و اهداف شهدا را سرلوحه قرار دهیم.

وی افزود: به دانش آموزان به عنوان آینده سازان انقلاب و مدیران آینده ایران اسلامی تاکید می‌کنم همانگونه که نقش خود را به خوبی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، ضمن حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند در حوزه تعلیم و تربیت به علم روز مجهز شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در دنیای امروزی، کشوری می‌تواند مسیر توسعه را شتابان طی کند که مجهز به نیروی انسانی علمی و توانمند باشد.

رحمانی به اهمیت نیروی انسانی علمی و کارآمد اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنعت، گردشگری و سایر ظرفیت‌ها خوب است اما زمانی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد که با نیروی انسانی زبده تلفیق شود.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد توسعه، اقتصادی است که دانش بنیان و پایه آن شرکت ها و واحدهای فناوری باشد، عنوان کرد که دانش آموزان تلاش کنند برای مدیریت ها در بخش های خصوصی و دولتی به لحاظ علمی و توانایی خود را مجهز و آماده کنند.

رحمانی خواستار تلاش همگانی برای توسعه استان شد و افزود: بعد از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب زیبنده نیست که این استان در محرومیت باشد و در برخی شاخص‌ها جایگاه آخر را داشته باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در برنامه بلند مدت رفع محرومیت‌ها از استان باید از سرمایه های آموزش و پرورش نشات بگیرد و ما دولتی‌ها باید این بسترها را فراهم و آموزش و پرورش را در بخش سخت افزار و نرم افزاری ‌مورد حمایت قرار دهیم.

وی بر تلاش برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان تاکید کرد و گفت: شورای برنامه ریزی و کارگروه های تخصصی این مورد را در اولویت کار قرار دهند.

رحمانی گفت: باید وفاق و همدلی که شعار دولت است در همه مجموعه‌ها خصوصا در حوزه آموزش و پرورش باشد و همه دست به دست هم دهیم تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که با تدابیر و سیاست‌های خود کشور را از همه بحران ها نجات دادند، گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه در مجامع بین المللی هیچ تصمیمی بدون ایران گرفته نمی‌شود و برای اینکه نقش ما در عرصه‌های بین‌المللی پر رنگ تر از پیش شود باید همپای دنیا و با علم روز حرکت کنیم.

کد خبر 1783206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha