عزم «مهرعلوی» برای تحصیل با کیفیت دانش آموزان یتیم مشهد

جمعی از نیکوکاران و خیرین داخل و خارج از کشور با آگاهی از مشکلات کودکان و دانش آموزان یتیم برای ادامه تحصیل، اقدام به تاسیس چندین مدرسه در مشهد کرده اند و در حال حاضر بالغ بر ۴۲۰ دانش آموز دختر و پسر را زیر چتر حمایت خود دارند.

سید محسن علوی در حاشیه آئین نواختن زنگ گردشگری در مدرسه مهر علوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: این مدرسه با هدف حمایت از تعلیم و تربیت کودکان و دانش آموزان یتیم در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و ابتدا در قالب یک دبستان ۵۰ نفره  بود که توسط یک خیر اداره می شد و در حال حاظر به دبیرستان هم تبدیل شده است.

وی افزود: ایده اولیه تاسیس مهر علوی توسط یکی از ایرانیان مقیم خارج و جمعی از نیکوکاران، شهر مقدس مشهد، آقایان مرحوم حاج محمد علی اعتضاد، سید علی نشاط رجائی ، حجت الاسلام سید محسن علوی، حاج محسن ازغدی و حاج علیرضا اخوان با آگاهی از مشکلات کودکان و دانش آموزان یتیم صورت گرفت.

 عضو موسس مجتمع آموزشی مهر علوی  تصریح کرد: بنیان گذاران اولیه براین باور بودند که یک موسسه نمی‌تواند تنها با اتکا به شخص و یا گروه محدودی از یاوران این راه را طی کند، بنابراین در سال ۱۳۸۵ مهر علوی به ثبت رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع‌تری برای حمایت همه جانبه از کودکان و دانش آموزان یتیم  بهره گیرد و به همین علت وبرای حل بحران و مشکلاتی مالی زیادی که وجود داشت ولی خداروشکر خیرین نیکوکار پای کارآمدند و این کار با قدرت ادامه یافت.

وی ادامه داد: در نزدیکی جاده کلات هم یک دبستان ساخته شده است و باتوجه به اینکه دانش آموزان آنجا بودند، توسط یک خیر در خیابان رسالت هم مدرسه بسیار شکیلی ساخته شد و دانش آموزان مقطع ابتدایی مهر علوی به آنجا رفتند.

علوی با اشاره به دیگر مدارس در دست ساخت این گروه گفت: دبیرستانی که در اول پل رسالت ایجاد شده به دبیرستان  دوره اول اختصاص داده شد و ساخت و ساز هنرستان هم شروع شده است که ظرفیت آموزشی ما را به هزار نفر می رساند. از مقطع ابتدایی شروع کردیم و هر سال یک پایه  اضافه میکنیم

وی با بیان اینکه مجموعا ۴۲۰ دانش آموز دختر و پسر در حال حاضر در این مدارس تحصیل می کنند عنوان کرد: تقریبا ۳ سال است که مدرسه مهر فاطمی برای دانش آموزان دختران یتیم و جامانده از تحصیل ایجاد شده است.

عضو موسس مجتمع آموزشی مهر علوی خاطر نشان کرد: تمامی دانش آموزان این مدرسه یتیم و نیازمند و از شهرک های نزدیک مشهد و حاشیه شهر هستند و به همین منظور تمام هزینه های رفت و برگشت سرویس مدارس رایگان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان یادآور شد: تمامی دانَش آموزان ما ابتدا از نظر ذهنی مصاحبه می‌شوند واگر مشکلی در یادگیری باشند با آموزش های پیشرفته و کاملی که به صورت ویژه برای آنها در نظر گرفتیم می‌توانند مچوین دیگران دروس را یادبگیرند.

کد خبر 1783215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha