کانون‌های مساجد برای ترویج روحیه ایثار و شهادت، گام‌های موثرتری برمی دارند

حجت الاسلام دوستیان گفت: با توجه به اینکه مساجد با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی، با فعالیت‌های تبلیغی و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در شرکت مردم در جبهه‌ها نقش تعیین کننده و کلیدی داشتند لذا کانون‌ها مساجد نیز در این برهه از زمان باید برای ترویج روحیه ایثار و شهادت، گام‌های موثرتری برمی دارند.

حسن دوستیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت دفاع مقدس و فعالیت مساجد در آن دوران ، گفت: مساجد همان طور که خانه رزمندگان و شهیدان در دوران دفاع مقدس بودند، امروز بهترین کانون دینی و فرهنگی برای نشر ارزش ها و اهداف والای آنان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل ذهاب افزود: اگر مسئولان دفاع مقدس، مساجد را به عنوان مجاری انتقال ارزش های دفاع مقدس مورد توجه قرار دهند و به جای ریختن بودجه های کلان در هاضمه هنر مدرنیته، استعدادهای هنری و ادبی بسیجیان در پایگاه های مساجد و نمازگزاران خلاق را شکوفا کنند، درحقیقت پیوندی جاودانه بین نسل امروز و فردا و ارزش های دفاع مقدس ایجاد خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: آحاد مردم همان طور که حادثه‌ی عاشورا را در گنجینه تاریخ خود حفظ نموده اند، به همان شکل وقایع هشت سال دفاع مقدس را بخشی از اعتقادات خود دانسته، آن را جاودانه در سینه تاریخ این ملت دارند.

حجت الاسلام دوستیان اظهار کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت‌های خوب و مستمری در طول سال برای تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کنند لذا ما باور داریم که بسیاری از گره‌های کور مشکلات کشور با ترویج این فرهنگ قابل حل است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید یک امر ضروری است، تصریح کرد:جوانان و نوجوانان امروزی باید از دوران هشت سال دفاع مقدس الگو بگیرند و با اهداف دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود:عزت، امنیت و سربلندی امروز کشورمان را مدیون ایثار شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، اقدامات خوبی از سوی مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا صورت گرفته است همچنین  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تجلیل از ایثارگران در سال‌های مختلف کارهای بسیار خوبی انجام داده اند،  این کانون‌ها حتما برای ترویج روحیه ایثار و شهادت، گام‌های موثرتری برمی دارند.

کد خبر 1783242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha