دعوت آیت الله اعرافی از امت اسلامی برای جهاد و انتقام خون سید مقاومت

مدیر حوزه های علمیه با تسلیت شهادت علامه مجاهد سید حسن نصرالله، تصریح کرد: علمای اعلام، حوزه­ های علمیه و همه نهادهای عالی حوزوی همچنان بر عهد و پیمان الهی استوار و در کنار مردم عزیز لبنان، فلسطین و حزب‌الله و مقاومت اسلامی خواهند بود و همه ملت‌ها و دولت­ ها را به انتقام و جهاد فرا می خوانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، متن پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین و مبیر الظالمین، انه خیر ناصر و معین

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد (بقره/۲۰۷)

خداوند متعال دروازه های شهادت را به روی بندگان خاص خود گشوده است. پیامبر اعظم (ص) و پیشوایان پاک (ع) و سرور شهیدان، امام حسین (ع) ما را به بارگاه جهاد و شهادت فراخوانده اند و در عصر ما امام خمینی(ره) این مشعل را روشن و این پرچم را برافراشت و در پرتو آن راه استقلال و آزادی و رهایی و بیداری را به مسلمانان و مستضعفان جهان نشان داد و با گفتمان نوین انقلاب اسلامی معادلات جهان را تغییر داد و داغ شکست را بر دل مستکبران و صهیونیست ها نشاند. روحانیت اسلام نیز با شهادت مأنوس و همواره از شهادت در راه خدا و خدمت به مردم و مسلمانان استقبال کرده است.

اکنون ما هستیم و داغ جانسوز شهادت علامه مجاهد و فرمانده رشید حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید حسن نصرالله(اعلی الله مقامه)، این شخصیت بزرگوار یگانه روزگار و تغییر دهنده معادلات منطقه و فرماندهی راهبردی بود. آن عزیز مظهر فضائل اخلاقی و نماد عزت‌ عربی و اسلامی و بهره مند از حکمت و عقلانیت و برخوردار از عقل راهبردی و شجاعت میدانی و جاذبه معنوی و سیاسی بود. او توانست گفتمان نجات‌بخش انقلاب اسلامی و راه نورانی امام راحل (قدس سره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و امام موسی صدر و شهدای حزب الله را در لبنان و فلسطین و جهان اسلام امتداد بخشد و لبنان مظلوم و با سابقه تاریخی و تمدنی را زنده سازد و آن را محور معادلات منطقه قرار دهد. وجود نازنین او جاذبه ای نیرومند داشت و مغناطیس آن در جهان شعاع گسترده ای داشت و همزمان چهره نافذ و فریاد رسا و رهبری مقتدرانه او لرزه بر کاخ مستکبران و صهیونیست ها می افکند.

به یاری خداوند قادر عزیز متعال شهادت ایشان و شهید اسماعیل هنیه و دیگر فرماندهان شهید حزب‌الله و حماس و خیل عظیم کودکان و زنان و مردان فلسطین و لبنان و عالمان دینی شهید، آغاز طوفان های انقلابی خواهد شد و آتشفشان های خشم امت اسلام زبانه خواهد کشید و طومار غاصبان و ستمگران درهم خواهد پیچید.

این جنایت کم نظیر و درندگی وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و ضاحیه برآمده از استیصال و درماندگی این کیان غاصب و نتیجه پشتیبانی آمریکا و سکوت دولت های منطقه و وادادگی مجامع بین‌المللی و زبونی حکام وابسته و غفلت های جهان اسلام بود و به فضل الهی رسواگر ستم پیشگان و نوید بخش پیروزیهای بزرگ خواهد بود.

شهادت ایشان و شهید سردار پاسدار نیلفروشان و همه شهدای اخیر را به حضرت ولی عصر(عج)، حوزه های علمیه قم و نجف و سراسر جهان، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)، محور مقاومت در سراسر منطقه، ملت های فلسطین و لبنان و یمن و عراق و دیگر کشورها، امت اسلامی و عربی، ملت رشید ایران، حزب الله رشید، بازماندگان محترم شهدای مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه بیت شهادت و شرف نصرالله تسلیت و تعزیت و تبریک میگویم.

علمای اعلام و حوزه های علمیه و همه نهادهای عالی حوزوی همچنان بر عهد و پیمان الهی استوار و در کنار مردم عزیز لبنان و فلسطین و حزب‌الله و مقاومت اسلامی خواهند بود و همه ملت‌ها و دولت ها را به انتقام و جهاد فرا می خوانند. بی گمان خشم الهی و امت اسلام و سپاه محمد (صلی الله علیه و آله)، صهیونیست ها و مستکبران پشتیبان آن را نابود خواهد کرد. باذن الله و عونه.

بدین مناسبت از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی، مدیریت حوزه های علمیه و نهادهای عالی حوزوی فردا یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ در حوزه های علمیه سراسر کشور و حوزه قم عزای عمومی و تعطیلی درس ها اعلام و اجتماع عظیم حوزویان و مردم شریف قم برگزار خواهد شد.

الا ان نصرالله قریب و ماالنصر الا من عندالله العزیز الحکیم.

علی رضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

۷ / ۷ / ۱۴۰۳

۲۴ ربیع المولود ۱۴۴۶

کد خبر 1783301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha