کانون‌های نخبه پرور و تربیت محور مسجدی حمایت می‌شوند

محمدیان با تاکید بر اینکه کانون های نخبه پرور و  تربیت محور حمایت می شوند، گفت: یکی از ضرورت‌های ما تشکیل کانون های تخصصی بانوان است، کانون فرهنگی هنری خواهران با هدف جمع شدن بانوان در مساجد برای تمرین مدیریت و افزایش مهارت‌ها راه‌اندازی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدتقی محمدیان عصر امروز (۷ مهر) در جلسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری خواهران خراسان جنوبی اظهار داشت: شهدا در  صف «حی بودن» با خدا شریکند لذا شهدا هستند و ناظرند.

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه دانشمندان علم تربیت و رواشناسان معتقدند رفتار ما تابعی از نوع نگاه و طرز تلقی ما است لذا اگر فکر ما درست باشد رفتار ما هم کامل و صحیح خواهد بود، افزود: اگر نماز را نوعی اتصال به حضرت حق تعالی بدانیم جنس و کیفیت آن فرق دارد.

وی با اشاره به اینکه "حُسن فاعلی" به "حسن فعلی" تقدم دارد، افزود: باید مجموعه‌ای از باورمندی ها در خود ایجاد کنیم که بعد متناسب با آن، عمل از ما سر برسد و پاداشی داده شود.

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به خدمت به مسجد و اهل مسجد، گفت: خدمتگزار مسجد بودن در زمرمه بالاترین اعمال ها است و بزرگترین افتخاری که خداوند بر بنده دارد، خدمتگزاری در مسجد است.

وی با تاکید بر اینکه شهید آوینی می‌گوید "دوره ما دوره انحطاط واژه ها هست" افزود: امروز تلقی ما از کار فرهنگی همان تلقی رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند "دغدغه فرهنگی خواب از چشمم ربوده است".

محمدیان افزود: مسجد «بیت الله» در منظومه فکر انقلاب سه رکن تعریفی داشته و باید امن و خانه توحیدی و پناهگاه مردم است.

وی با اشاره به اینکه زن ایرانی مبدا یک‌نسل طیب و طاهر است، افزود:  یکی از ضرورت های ما تشکیل کانون های تخصصی بانوان است، کانون فرهنگی هنری خواهران با هدف جمع شدن بانوان در مساجد برای تمرین مدیریت و افزایش مهارت‌ها راه‌اندازی شده اند.

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه مهمترین ماموریت مدیران کانون‌های خواهران تربیت دخترانی نمونه برای تبدیل شدن به مادران خوب و مدیران موفق در آینده است، افزود: فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری رونق دادن صفوف نماز است.

محمدیان با بیان اینکه کانون های نخبه پرور و  تربیت محور حمایت می شوند، ادامه داد: صدور "تنخواه کارت" یکی‌از اقدامات ستاد عالی کانونهای مساجد کشور برای پشتیبانی مالی از کانون‌های فرهنگی هنری است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم موانع سر راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در سطح کشور برطرف کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم احکام مسئولیت ۳۹ نفر از مدیران فرهنگی هنری خواهر استان خراسان جنوبی توسط معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعطا شد.

کد خبر 1783309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha