هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی موسیقی جوان برگزیده شدند

فرجی گفت: جوانان هنرمند استان در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به هفت عنوان برتر این رویداد هنری دست یافتند.

شهرام فرجی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش‌های موسیقی نواحی، دستگاهی و موسیقی کلاسیک غربی و در سه رده سنی به میزبانی تالار رودکی تهران به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از هفت روز رقابت، هفت عنوان برتر این رویداد هنری به هنرمندان جوان چهارمحال و بختیاری رسید.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش موسیقی نواحی و در حوزه موسیقی بختیاری رشته آواز، مهدی صادقی هنرمند استان در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرجی با بیان اینکه در همین بخش و در نوازندگی نی بختیاری، حسین کرمی و عقیل حیدری در رده سنی ج مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند، تصریح کرد: در رقابت‌های بخش موسیقی دستگاهی هم بابک جهانبین، آرمان ریاحی و فرشاد پیشکار از هنرمندان جوان چهارمحال و بختیاری صاحب عناوین برتر شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بابک جهانبین در رده سنی ج در حالی مقام دوم نوازندگی کمانچه را از آن خود کرد که داوران برای این قسمت گزینه اول معرفی نکردند.

وی یادآور شد: آرمان ریاحی دیگر هنرمند استان هم در رده سنی ب و در نوازندگی سه‌تار به مقام دوم رسید و مقام دوم رده سنی ج در نوازندگی سنتور را فرشاد پیشکار هنرمند جوان استان به دست آورد.

فرجی از فرناز نورمند هم به عنوان یکی دیگر از هنرمندان برتر استان در جشنواره ملی موسیقی جوان نام برد و گفت: این بانوی هنرمند در نوازندگی گیتار و در بخش موسیقی کلاسیک غربی به عنوان نفر دوم رده سنی ب انتخاب شد.

گفتنی است: در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ۲ هزار و ۱۱۷ نفر از سراسر کشور شرکت کردند که مرحله نهایی آن با حضور ۹۰ داور در نوازندگی سازهای مختلف برگزار شد.

این رویداد هنری که از ۱۷ شهریور در تهران به صورت حضوری آغاز شد، پنجم مهر با معرفی ۴۳۰ برگزیده در شاخه‌های مختلف موسیقی به کار خود پایان داد.

کد خبر 1783324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha