درآمد پایدار کانون‌های مساجد با رونق اقتصاد فرهنگ و هنر

توسعه و رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در بین  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، درآمد پایدار برای این مراکز به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، تامین مالی و اعتباری برای هزینه های فعالیت های فرهنگی و هنری موضوعی است که در کنار همه فعالیت‌ها حائز اهمیت بوده و تامین آن را نمی توان انکار کرد.

تامین اعتبار تنها با حمایت دولت کارساز نیست و تجربه های گذشته نشان داده که بودجه های وزارت فرهنگ و ارشاد پاسخگو نبوده و نیاز به درآمد پایدار است.

علاوه بر بودجه های محلی و دولت، کمک های خیرین هم به عنوان یک فصل مالی برای بچه های مسجد بوده اما با همه وجود نمی تواند از درآمدهای پایدار در این مسیر غفلت کرد.

رونق اقتصاد فرهنگ و هنر برای درآمدزایی

بسیاری از فرصت های درآمدزایی در حوزه فرهنگ و هنر شناسایی شده که بخش‌های از آن در کانون‌های فرهنگی و هنری امکان رشد و پیشرفت دارد.

تولیدات هنری مثل سرود و نمایش، محتوای دیجیتال در فضای مجازی و هنرهای تجسمی و همچنین اجرای برنامه های مذهبی می تواند فرصت های درآمدزایی خلق کند.

درآمد پایدار کانون مساجد بارونق اقتصاد فرهنگ و هنر

بسیاری از افراد که به دنبال برنامه هایی برای اموات و یا خیر و برکت زندگی خود هستند و با پرداخت هزینه در حوزه فرهنگی می توانند از این بستر بهره مند شوند.

گسترده فعالیت های درآمدزایی فراگیری بوده ولی ذوق و برنامه ریزی کادر هر کانون متفاوت بوده و می تواند شرایط خاصی را فراهم کند.

بودجه دولتی پاسخگوی بچه‌های مسجد نیست

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه وابستگی به بودجه های دولتی برای فعالیت های بچه های مسجد پاسخگو نیست، گفت: درآمدزایی و توسعه منابع درآمدی به رونق فعالیت ها می انجامد.

محمدتقی محمدیان با بیان اینکه مردم و خیرین در این مسیر همراهی می کنند، افزود: شهرداری ها همکاری خوبی در بعضی از شهرها داشته اند و متناسب با اعتبارات فرهنگی به بچه های مسجد کمک کرده اند.

وی ادامه داد: همه این حمایت های   دولتی و محلی در برابر فعالیت های بچه های مسجد ناچیز بوده ولی مردم و هنر مدیریتی و هم افزایی بچه های مسجد توانسته اند مشکل مالی را حل کند.

محمدیان درآمدزایی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: فعالیت های کارآفرینی و اقدامات فرهنگی و هنری مساجد توانسته به تامین منابع مالی کانون ها کمک کند.

درآمد پایدار کانون مساجد بارونق اقتصاد فرهنگ و هنر

توسعه منابع مالی بر اساس ظرفیت مساجد

کانون فرهنگی هنری یاسین استان اصفهان یکی از مراکز فرهنگی مساجد است که در مسیر درآمدزایی وارد شده و متناسب با شرایط منطقه خود و ظرفیت موجود در حوزه فرهنگی و مذهبی به مشارکت مردم در پرداخت هزینه های کانون وارد شده است.

حجه الاسلام مجتبی میرزایی عضو تیم اقتصادی کانون فرهنگی هنری یاسین استان اصفهان در این خصوص گفت: خدمات کامپیوتری، چاپ و پرینت و همچنین خدمات فرهنگی مثل بزرگداشت افراد محله را از جمله خدمات بیان کرد.

وی ادامه داد: آموزش مجازی و ختم قرآن برای افراد و جلب کمک برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از فعالیت‌هایی است که متناسب با ظرفیت کانون به وجود آید.

حجت الاسلام میرزایی ادامه یادآورشد: در دوران کرونا فرصت‌های درآمدی آغاز و در حال حاضر از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

درآمد پایدار کانون مساجد بارونق اقتصاد فرهنگ و هنر

رونق کانون مسجد سید خوراسگان با اقتصاد فرهنگ و هنر

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد سید خوراسگان اصفهان با بیان اینکه دارالقرآن و مهدکودک قرآنی در کنار کانون فرهنگی و هنری قرار گرفتند، گفت: رونق کانون مسجد سید خوراسگان با اقتصاد فرهنگ و هنر محقق شد.

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه تاسیس خانه بازی یک اقدام دیگر برای اقتصاد کانون و رونق فعالیت ها بود، افزود: کانون راکد امروز به یک مجموعه بزرگ تبدیل و هم افزایی بین بخشی را رقم زده و از طرفی دغدغه های مالی آن کاسته شده است.

وی ادامه داد: کانون تعطیل و راکد شهدای مسجد سید خوراسگان اصفهان امروز با چهار مرکز دیگر به ۱۳۰۰ عضو خود خدمت رسانی می کنند که تنها رمز موفقیت آن هم افزایی و همکاری های مشترک با محوریت مسجد است.

کد خبر 1783330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha