نقش چشمگیر نیروهوایی در ۸ سال دفاع مقدس

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی گفت: نیروی هوایی در جنگ و دفاع مقدس نقش چشمگیری داشت این نقش در عملیات فتح المبین، بیت المقدس و عملیات های بزرگی که منجر به آزادسازی خرمشهر شد بیشتر خود نمایی می کند و یکی از پایگاه هایی که نقش مهم و کلیدی در جنگ داشت پایگاه هوایی شهید حبیبی بود.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا بهرام نژاد در حاشیه دیدار با خانواده شهید صولت در مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: دفاع مقدس با جانفشانی تمام مردم و قومیت های کشور همراه بود و اینگونه بود که مقاومتی مقدس در ۸ سال نبرد شکل گرفت.

وی افزود: آن ایام یکی از مهمترین دوران کشور ما بود، دلایل مختلفی در رابطه با اینکه چرا این دفاع، مقدس بود وجود دارد که اگر بخواهیم بیان کنیم می توان گفت شاخص ترین مورد آن، این بودکه تمام استکبار جهانی و اکثر کشورهای قدرتمند دنیا می خواستند ایران و اسلام را از بین ببرند ولی موفق نشدند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی در رابطه با چرایی خواست استکبار جهانی برای نابودی کشورمان گفت: انقلاب شکوهمند ما با شعار مبارزه با استکبار جهانی شکل گرفت؛ درنتیجه استکبار جهانی خواستار شکست   نابودی ایران در جنگ بود.

امیر بهرام نژاد عنوان کرد: دست ما در دفاع مقدس خالی بود و در شرایط بحرانی قرار داشتیم، نیروهای نظامی ما همه در شوک بودند، خیلی از نیروهای نظامی آن انسجام خاص را نداشتند، بعضی از نیروهای نظامی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردمی تازه تاسیس بودند؛ اما مردم با دست خالی و با سخنان حکیمانه رهبر کبیر انقلاب به میدان می‌امدند.

غفلت از اسطوره‌های جنگ

امیر بهرام نژاد ادامه داد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس قهرمانان و اسطوره های بزرگی تحویل جامعه بشری شد که هر کدام از آنان به تنهایی؛ برای هر کشوری کافی بود تا آنها او را به عنوان یک قهرمان ملی بزرگ کرده و با منش و الگوسازی با او فرهنگ سازی کنند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی تاکید کرد: دفاع مقدس یکی از باشکوه ترین دوران در ایران بود، چرا که مثل عهد باستان ما آغاز کننده جنگ نبودیم؛ بلکه از کشور خود در برابر متجاوز دفاع کردیم.

نقش چشمگیر نیروهوایی در جنگ

 وی با توجه به نقش نیروی هوایی و پایگاه هوایی شهید حبیبی مشهد در جنگ افزود: نیروی هوایی در جنگ و دفاع مقدس نقش چشمگیری داشت این نقش در عملیات فتح المبین، بیت المقدس و عملیات های بزرگی که منجر به آزادسازی خرمشهر شد بیشتر خودنمایی می کند و یکی از پایگاه هایی که نقش مهم و کلیدی در جنگ داشت پایگاه هوایی شهید حبیبی بود.

وی ادامه داد: یکی از لشکرهای بسیار مقتدر به نام لشکر پیروز ثامن الائمه، همین لشکر خراسان و مشهد بود که حمل و نقل آنها توسط هواپیماهای ترابری ما صورت می‌گرفت و افراد به پشت جبهه اهواز منتقل می شدند تا خیلی سریع خود را به خط مقدم برسانند.

وی افزود: بخش عظیمی از نیروهای مردمی سپاه که در استان بودند با قطار و نیروی زمینی به خط مقدم می رفتند که خیلی زمانگیر بود، اما هواپیماهای باری و ترابری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور از طریق پایگاه شکاری شهید حبیبی نیروها را در کمتر از دو ساعت می رساند اهواز؛ از طریق این پایگاه نیروها،  در کمتر از نصفه روز از مشهد به خوزستان میرسیدند و به خطوط مقدم می پیوستند. این نقش و کمک بزرگی بود که نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

وی اشاره کرد: خیلی از مجروحان نیز توسط نیروی هوایی به بیمارستان های مجهز در شهرهای بزرگ برای مداوا فرستاده می شدند، این ماموریت نیز به پایگاه شهید حبیبی محول شده بود، به خاطر زحمات نیروهای پایگاه شکاری شهید حبیبی بود که بسیاری از مجروحان نجات یافتند.

وی در پایان با تبریک هفته دفاع مقدس عنوان کرد: این ایام را ارج می نهیم و به همه رزمندگانی که در آن سال های نورانی توانستند چنین حماسه بزرگی را خلق کنند تا امروز ما سربلند باشیم افتخار می‌کنیم، و خدا را شاکریم که این دفاع مقدس را توانستیم با پیروزی به پایان برسانیم‌.

کد خبر 1783333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha