پیام‌های شخصیت‌های سیاسی و دینی خراسان در پی شهادت سید حسن نصرالله

همزمان با اعلام خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، جمعی از شخصیت‌ها و مقامات عالیرتبه خراسان ضمن صدور پیام تسلیت، نسبت به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ در پی شهادت مظلومانه سید مقاومت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شخصیت‌های سیاسی و اجرایی خراسان رضوی درپیام‌هایی این حادثه را محکوم و خواستار برخورد قاطعانه با عوامل این جنایت مذبوحانه شدند.

پیام آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس 

بسم الله الرحمن الرحیم 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

خبر جانکاه شهادت سید جبهه مقاومت، دبیرکل مقتدر، بصیر و حکیم حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله (رضوان الله علیه) موجب تأسف و تأثر خاطر گردید.
شخصیت مؤمن، معتقد و دلاوری که در طول سالیان عمر با برکت خویش، عمود خیام مقاومت را در اهتزاز نگه داشت و مجاهدانه در طی عمر با برکتش به مبارزه با دشمن حرام زاده ای پرداخت که روز به روز به زوال و نابودی نزدیکتر می شود و همدلی و عزم تمامی ملت ها در جهت از بین بردن این صهیون نجس بیشتر می گردد.
این حرکت ناجوانمردانه اسرائیل زبون بعد از ترور دیگر سرداران و عزیزان ما در طی سالیان اخیر قطعا با جوابی سخت تر و جدی تر از گذشته مواجه خواهد شد و به حول قوه الهی به اشد مجازات خواهند رسید، زیرا به گفته امام راحل عظیم الشأن انقلاب اسلامی، این مسائل باعث بیداری ملت ها در عرصه مبارزه با استکبار جهانی می شود.
همچنین عروج تنی دیگر از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار نیلفروشان نشان دهنده قدرت مندی و دلاورمردی عزیزان ما درراه آزادی قدس عزیز است.
این ضایعه مؤلمه را به محضر مقدس حضرت بقیة الله الاعظم، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی، ملت مجاهد و شهید پرور لبنان و همه مردم مسلمان جهان تبریک و تسلیت عرض میکنم.
بی تردید هم اکنون روح ملکوتی این شهیدان عزیز با حضرت سیدالشهدا محشور و مأنوس است و امیدواریم به زودی زود شاهد آزادی قدس شریف باشیم و چشمان رمد دیده ما به جمال دل آرای حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء منور گردد.
سیداحمدعلم الهدی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس
۷مهر۱۴۰۳

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت شهادت سید مقاومت 

انا لله و انا الیه راجعون

با قلبی مملو از درد و چشمانی اشکبار، شهادت عالم ربانی و مبارز مخلص و قهرمان جبهه مقاومت را تحمل می‌کنیم.

آن سید مجاهد، عمر شریف خود را با جهاد مخلصانه در لبنان و در راس آن موضوع نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد.

شهید سید حسن نصر الله در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست.

امتی که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع راه او شود.

راه مقاومت تا تحقق پیروزی ادامه خواهد داشت چرا که این راه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این شخصیت جلیل و مجاهد بزرگ، اگرچه خسارتی عظیم است اما نه تنها متوقف کننده نیست بلکه شتابدهنده جریان مقاومت تا محو کامل اسراییل غاصب خواهد بود.

بدون تردید رحمت واسعه الهی روح شهید سید حسن نصر الله را در بهشت برین قرین الطاف خویش خواهد کرد.

امروز مسیر جهاد و شهادت از هر زمان دیگری بر روی مسلمین و به ویژه همراهان سید مقاومت گشوده‌تر و هموارتر شده است. بحول الله و قوته اقوم و اقعد.

یعقوبعلی نظری 

استاندار خراسان رضوی

پیام تولیت آستان قدس رضوی 

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت سید مقاومت، فخر جهان اسلام، خادم الرضا (ع) سید حسن نصرالله به دست اشقی الاشقیاء سندی روشن برای مظلومیت و حقانیت مجاهدان راه خدا است.

سید مظلوم و مقتدر مقاومت که سال‌ها به پر کشیدن هر یک از مجاهدان راه خدا با همه وجود غبطه می‌خورد، شب گذشته به دست خبیث‌ترین موجودات عالم یعنی صهیونیست‌های وحشی و کودک‌کش به شهادت رسید.

او به عهد خود به مولایش تا آخرین لحظه حیات مبارک خود وفادار ماند و در بیعت با فرزند حضرت حسین بن علی (ع)، دمی از مبارزه با دشمنان بشریت فروگذار نکرد.

این جنایت بی‌رحمانه، جنایت علیه بشریت است. جانیان صهیونیست در این یک سال نشان داده‌اند که هیچ حد و مرزی در جنایت نمی‌شناسند و در سکوت مرگبار مجامع جهانی و همراهی با قدرت‌های بزرگ، هر لحظه کتاب جنایت را قطورتر می‌کنند. نه تنها امیدی به جلوگیری از سگ هار صهیونیست به دست آن مجامع و قدرت‌ها نیست بلکه آنها مشوق و حامی و همدست او در این جنایت هستند.

صهیونیسم جنایتکار باید با قدرت و وحدت امت اسلامی مهار شود. به فتوای رهبر حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی، بر هر مسلمان فرض است که با هر امکانی که در اختیار دارد به کمک مظلومان غزه و لبنان بشتابد.

اینجانب در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن‌الحجج علیه آلاف التحیة والثنا، ضمن محکوم کردن این جنایت، شهادت خادم حضرت رضا (ع) و همراهان عزیز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاندان معزز و به همه آزادیخواهان جهان بویژه مردم شجاع و فداکار لبنان تسلیت عرض نموده؛ پیروزی نهایی را برای جبهه مقاومت از خداوند منان مسالت دارم.

وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ

تسلیت خانواده شهید رئیسی درپی شهادت سیدحسن نصرالله 

رهبر شجاع و فرزانه مقاومت لبنان جناب سید حسن نصرالله به دست بدترین موجودات عالم، صهیونیست‌های خبیث به شهادت رسید و آسمانی شد.  

شجاعت و حکمت شهید سید حسن نصرالله همواره مورد ستایش رئیس‌جمهور شهید ایران سید ابراهیم رئیسی بود و شهید رئیسی او را مایه فخر و عزت اسلام و مسلمانان می‌دانست.

سنت الهی است که خون مقدس مجاهدان بیدارگر بشریت و برهم زننده بساط ظلم است. جوشش خون مطهر شهید نصرالله، در هم پیچیدن طومار صهیونیست‌های جنایتکار را سرعت خواهد بخشید. جبهه مقاومت و مجاهدان اسلام خونخواه شهید سید حسن نصرالله خواهند بود باذن الله تعالی.

این مصیبت را به خانواده گران‌قدر نصرالله بخصوص پدر و همسر و فرزندان شهید سید حسن نصرالله صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از خداوند توفیق جهاد در راه خود و حشر با شهیدان را مسألت می‌نماییم.

پیام شورای اسلامی شهر مشهد

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ ﴿آل عمران ۱۶۹﴾

حملات گسترده، کور و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس طی روزهای اخیر به جنوب لبنان و شهر بیروت، به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع، مظلوم و بی‌گناه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، اقدامی مذبوحانه و بزدلانه از رژیم کودک‌کش و سردمداران سفاک آن بود که قلب انسان‌های آزاده را به درد آورد.

در جنایاتی که شب گذشته به اوج خود رسید، رژیم خبیث صهیونیستی از خط قرمز جبهه مقاومت و ایران اسلامی قدم منحوس خودش را فراتر گذاشت و خون پاک یکی از شریف‌ترین و عزیزترین انسان‌های روی زمین، به ناحق ریخته شد.

«شهید سیدحسن نصرالله»، پس از سال‌ها مجاهدت و ایثارگری، به آرزوی دیرینه‌اش نائل آمد و در نزد پروردگارش جایگاه ویژه دارد.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، جهانشهر برکت و کرامت ضمن تبریک و تسلیت این ضایعه اسفناک به امت اسلامی و جبهه مقاومت، تاکید می‌نماید که پاسخ مناسب حیوان‌صفت‌های صهیونیست، باید در سریعترین زمان ممکن به نحوی داده شود که در تاریخ ماندگار گردد.

پیام شهردار مشهدمقدس 

محمدرضا قلندر شریف؛ شهردار مشهدمقدس با صدور پیامی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساحت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه مهمی وارد کنند.»

باز هم دست خبیث صهیونیست جنایتکار به خون مردان، زنان و کودکان مظلوم این بار در لبنان عزیز آغشته شد و دل آزادگان جهان را به درد آورد.

 آنچه که مسلم است؛ همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: «پیروزی نهایی از آن جبهه مقاومت خواهد بود» و رژیم منحوس صهیونیستی که غاصبانه و جنایتکارانه به کشتار کودکان و زنان و مردان بی گناه مشغول شده؛ از صحنه روزگار محو خواهد شد.

اینجانب به عنوان خادم کوچک مردم شریف؛ مومن و انقلابی مشهدمقدس؛ ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم سفاک صهیونیستی در لبنان و غزه، در جوار بارگاه منور رضوی از درگاه خداوند متعال پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را مسئلت دارم.

محمدرضا قلندر شریف؛ شهردار مشهدمقدس همچنین در یک پست ویراستی نوشت:

شهادت سید مقاومت؛ سید حسن نصرالله؛ مدال افتخاری برای آن شهید بزرگوار است که سالها راهبری مقابله با رژیم ددمنش صهیونیست را برعهده داشت وخاری در چشم دشمنان مقاومت بود. ساحت مقدس حزب الله قطعا به فرموده مقام معظم رهبری بدون تزلزل خواهد بود.

پیام مدیر حوزه علمیه خراسان 

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر این حوزه در پیامی، شهادت مجاهد مبارز و نستوه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت. متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» (احزاب/۲۳) شهادت سردار مقاومت، مرد میدان‌های سخت، شهید سرافراز، ابوالشهید سید حسن نصرالله بار دیگر نشان داد که مردان مخلص در اندیشه ناب مکتب الهی در طریق الله چراغ راه جامعه هستند و با خون پاکشان پیروزی و سربلندی در این راه را تضمین کرده اند.  

این شهید مبارزه با صهیونیست جنایتکار و تروریست مستکبر، فرمانده مدبر و موثری بود که دنیا اشارات و سخنان او را جدی می گرفت و برای بیان او ارزش قائل بود 

اینجانب شهادت این شهید عزیز با تقوا، مخلص، ولایتمدار و فدایی راه قدس را به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، مراجع عظام تقلید، جامعه حوزویان، حزب الله سربلند و همه مبازران سرافراز تبریک و تسلیت عرض می کنم.  

 تاکید می کنم که رژیم جعلی صهیونیستی باید تاوان این توحش‌ها و جسارت‌هایش را بپردازد و انشاءالله خون این شهید و شهدای بی گناه جبهه مقاومت و غزّه، اضمحلال و نابودی مفتضحانه اسرائیل را رقم زند و زمینه ساز برقراری دولت عدالت محور حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه شود.  

بنا به فرض ولی امر مسلمین جهان در یاوری و نصرت حزب الله، همه حوزویان، آماده هر گونه اقدام مقتضی در مبارزه با دشمن صهیونیست هستند.

دروس حوزه علمیه خراسان در سوگ سید مقاومت همگام با سایر حوزه‌های جهان تشیّع از فردا هشتم مهرماه به مدت سه روز تعطیل می باشد و در راستای محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم ددمنش و غاصب اسرائیل، فردا یکشنبه هشتم مهرماه تجمع اعتراض آمیزی در محل مدرسه عالی نواب از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.    

علی خیاط 

مدیر حوزه علمیه خراسان

۷ مهر ۱۴۰۳

گزارش تکمیل می‌شود ...

کد خبر 1783340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha