پویش ملی آمادگی مسجدی‌ها برای کمک به جبهه مقاومت

حجت‌الاسلام موسوی از روشنگری ائمه جماعات متناسب با پیام مقام معظم رهبری  در پیامشان به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله خبر داد و گفت: مقرر شد، محتوایی تحت عنوان «امام شهید» ویژه ائمه جماعات تهیه و تولید می‌شود.

حجت الاسلام «سیداحسان موسوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک ویژه برنامه های مختلف در مساجد به منظور بزرگداشت شهادت سیدحسن نصرالله خبر داد و بیان کرد: فضاسازی مساجد، روشنگری ائمه جماعات متناسب با پیام معظم رهبری به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله و حمایت از جبهه مقاومت بویژه لبنان و غزه، بیان سیره و تبیین سیره و شخصیت سیدمقاومت توسط ائمه جماعات برای نمازگزاران مورد توجه قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از تولید محتوا تحت عنوان «امام شهید» خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شهید سیدحسن نصرالله امام جماعت هم بودند و در سال هایی که در ایران اقامت داشتند، در منطقه تهرانپارس تهران مدتی امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) بودند، به همین جهت تلاش شده است در این محتوا به تبیین سیره و شخصیت ایشان در طول دوران امام جماعتی پرداخته شود.

وی به ویژگی های اخلاقی و سیره و شخصیت شهید سیدحسن نصرالله اشاره و ابراز کرد: اولین و آخرین دیداری که اینجانب با ایشان داشتم مربوط به همان روزهای آخری که در ایران اقامت داشتند، می شود. در برخوردم با ایشان، نورانیت و معنویتشان انسان را جلب و جذب می کرد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بنده در دیدارم با ایشان، درخواست کردم که بنده را به عنوان یک طلبه نصحیت کند، احساس کردم موضوعاتی را بیان فرمودند و نصحیت کردند، مواردی بود که خودشان به آنها پایبند بودند و انجام می دادند، انس با قرآن، انس با اهل بیت(ع)، تبعیت از مقام معظم رهبری و ولایت پذیری از مواردی بود که ایشان به ما توصیه به انجام آنها نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: مانوس بودن ایشان با قرآن، اهل بیت(ع) تحت زعامت رهبری و در مسیر ولایت قرار گرفتن، همان ویژگی های مهمی بود که موجب موفقیت ایشان شده بود.

وی همچنین از راه اندازی پویش ملی اعلام آمادگی مساجد سراسر کشور برای کمک به جبهه مقاومت خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری در پیامشان به مناسبت شهادت شهید سیدحسن نصرالله تاکید کردند که «بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند»، در همین راستا از مساجد خواسته شده است که ضمن قرائت پیام رهبر انقلاب توسط ائمه جماعات، نکات مهم این پیام را در مساجد تبیین نمایند.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر برای ثبت نام جهت کمک به جبهه مقاومت،فضاسازی مساجد با نمادهای محور مقاومت، دعا در مساجد برای پیروزی رزمندگان، پخش کلیپ های تبیینی بین دو نماز، قرار دادن میز یادبود شهید سیدحسن نصرالله از جمله برنامه هایی است که در مساجد مورد توجه قرار می گیرد.

کد خبر 1783342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha