پیام تسلیت احزاب و نهادی مراکشی در پی شهادت سید حسن نصرالله

احزاب و نهادهای مراکشی در بیانیه‌های جداگانه، شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفتند و بر حمایت از مقاومت تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، احزاب و نهادهای غیردولتی مراکش روز شنبه (۷ مهر ماه) شهادت سید حسن نصرالله،  دبیرکل حزب الله لبنان را که روز جمعه در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت ترور شد، تسلیت گفتند.

حزب عدالت و توسعه مراکش در بیانیه‌ای، شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و اعلام کرد: «خبر شهادت حسن نصرالله در نتیجه حمله خائنانه رژیم جنایتکار صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت لبنان» را دریافت کردیم.

در این بیانیه آمده است: ترور نصرالله بدون هیچ تردیدی ماهیت جنایتکارانه، خونین و استعماری این رژیم را نشان می‌دهد.

حزب عدالت و توسعه از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا در یک صف واحد قرار بگیرند و از  تفرقه و اختلاف برای مقابله با اسرائیل جلوگیری کنند.

گروه اقدام ملی برای فلسطین (یک نهاد غیر دولتی در مراکش) در بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و در بیانیه ای این ترور را «جنایت تروریستی» توصیف کرد.

این گروه بر انتخاب گزینه مقاومت تا پیروزی و آزادی فلسطین، تمام فلسطین به پایتختی بیت المقدس و سرنگونی تمامی پروژه های سلطه و نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

یک مرکز مراکشی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای گفت: سید حسن نصرالله پس از گذراندن دوره طولانی و گسترده در مقاومت به شهادت رسید. این مرکز اعلام کرد که به حمایت از مقاومت ادامه خواهد داد.

گروه عدالت و احسان، بزرگ‌ترین گروه اسلامی در مراکش نیز شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.

پیش از آن، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده‌های F-۳۵ به هدفی در منطقه حاره حریک در حومه جنوبی بیروت، پایگاه اصلی حزب‌الله را هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر «خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین» حمله را به لبنان از زمان آغاز رویارویی‌ها با حزب‌الله از حدود یک سال پیش آغاز کرده است که تا صبح شنبه منجر به کشته شدن ۷۸۳ نفر از جمله کودکان و زنان و زخمی شدن دو هزار و ۳۱۲ نفر شده است.

گروه‌های لبنانی و فلسطینی در لبنان، به ویژه حزب الله لبنان، از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ هر روز با ارتش اسرائیل در سراسر «خط آبی» آتش رد و بدل کردند که منجر به شهادت یک هزار و ۶۰۴ نفر از جمله ۱۰۴ کودک و ۱۹۴ زن شده است.

این گروه‌ها، خواستار پایان دادن به جنگی هستند که اسرائیل با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر در نوار غزه به راه انداخته است، جنگی که بیش از ۱۳۷  هزار فلسطینی شهید  و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

کد خبر 1783357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha