لاوروف به القدس العربی: ترور نصرالله، ترور سیاسی است

لاوروف در پاسخ به القدس العربی گفت: ترور سید حسن نصرالله ترور سیاسی است و باید آن را تصمیم درست می داند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله روز جمعه به بیروت را اقدامی خطرناک از سوی یک دولت دانست و تاکید کرد که باید استفاده از روش‌های تروریستی برای دستیابی به اهداف سیاسی متوقف شود.

لاوروف در کنفرانسی که روز شنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار القدس العربی درباره ترور سید حسن نصرالله، گفت: این اولین بار نیست که اسرائیل ترور سیاسی انجام می دهد. ترور اسماعیل هنیه را در تهران به یاد بیاورید. این اقدام خطرناک است. همچنین یک ترور در کنسولگری ایران در دمشق رخ داد و تعدادی از مقامات ایرانی شهید شدند.

وی افزود: گفته می‌شود اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به طور مستقیم وارد درگیری کند و سپس رویارویی‌ها به سمت ایران کشیده شود. اسرائیل می‌خواهد ناتو را به رویارویی با ایران سوق دهد. کشتار باید متوقف شود و استفاده از روش های تروریستی برای دستیابی به اهداف سیاسی باید متوقف شود. لاوروف در یک سخنرانی طولانی قبل از مجمع عمومی تعدی غرب به تمام اصول و ارزش‌هایی که سازمان ملل بر اساس آن بنا شده بود، حمله کرد و گقت:به عنوان مثال، ۱۹۱ کشور خواهان رفع محاصره آمریکا از کوبا هستند، اما فایده ای ندارد.

وی گفت: سازمان ملل متحد نیازی به بیانیه و وعده ندارد، بلکه به بازسازی اعتماد بین اعضا بدون تبعیض و به شیوه ای جامع که همه کشورهای عضو را در بر می گیرد، نیاز دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوال «القدس العربی» درباره تلاش واشنگتن برای تسلط کامل بر خاورمیانه از طریق جنگ کنونی فلسطین و لبنان و اینکه چگونه می تواند نتایج این جنگ بر ایده کثرت گرایی و همکاری بین المللی تأثیر بگذارد یا اینکه هژمونی آمریکا را تقویت خواهد کرد؟ گفت:رویکرد کشورش به خاورمیانه و بقیه کشورها، براساس تاثیرگذاشتن یا تاثیر نگذاشتن بر این کشور اتخاذ نمی شود بلکه صرفا به چیزی که بر زندگی مردم تاثیر می گذارد، اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد فلسطین، اسرائیل پس از حمله اکتبر از حدود یک سال پیش دست به درگیری نظامی زد که شامل مجازات دسته جمعی بود و در طول یک سال گذشته بیش از ۴۱ هزار نفر شهید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر زخمی شدند. در حالی که در اوکراین از دو طرف در طول ۱۰ سال دو و نیم برابر کمتر از جنگ غزه در حدود یک سال کشته شدند.  این آمار خیلی چیزها را می گوید.

لاوروف گفتت: آمریکا بر روند صلح هیمنه داشته است و الان آمریکا تلاش می کند تا بر تلاش میانجی گراها که با مصر و اردن و قطر ادامه می دهند، تسلط یابد و تاکید دارند که آنها توانایی حل را دارند. به حادثه در بیروت نگاه کنید. ترور سیاسی دیگر رخ داد. شنیدید که بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که این تصمیم درست(تصمیم ترور) است.

کد خبر 1783379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha