فاصله از مساجد سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فراوان می‌شود

هاشمی فاصله گرفتن جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از مسجد را از دلایل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: حضور در برنامه های همانند رویداد فرهنگی، هنری طراوت هم موجبات رشد فرهنگی و اعتقادی نسل جوان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی در در جلسه شورای اجتماعی استان در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان گفت: شهادت سید حسن نصرالله، دییرکل حزب الله لبنان را تسلیت عرض نموده و انشالله به زودی زود شاهد سرنگونی رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل خواهیم بود.

استاندار سمنان افزود: در حوزه کودک و نوجوان بویژه در بخش مسائل و مباحث فرهنگی، علاوه بر توجه به نقش اولیاء و خانواده ها، نیاز است تا در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن پیش بینی ها و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

هاشمی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون مساجد در سطح استان به منظور ترغیب و تشویق کودکان، یکی از راهکارهای موثر است.

وی همچنین گفت: دستگاه های اجرایی استان نیاز است تا با بهره گیری از ظرفیت و امکانات موجود، برنامه های فرهنگی مطلوب و موثر ویژه کودکان برای جامعه تحت پوشش خود و کودکان همکاران را در دستور کار قرار دهند.

استاندار سمنان همچنین گفت: در سطح شهرستان ها نیز باید همکاری و تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون مساجد برای تقویت برنامه های فرهنگی ویژه کودکان در روزهای هفته بزرگداشت کودک و سایر ایام سال، گسترش یابد.

وی اشاره به اهمیت توجه به مساجد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اظهارداشت: بین فعالیت مساجد در محلات و کاهش آسیب های اجتماعی رابطه بسیار زیادی وجود دارد و هرچه نوجوانان وجوانان ما با مسجد بیشتر آشنا شوند از تهاجمات فرهنگی  دشمنان وآسیب های اجتماعی مصون تر شده و بیمه می شوند.

هاشمی افزود: رسیدگی به مساجد و حضور دائم ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی، تاثیر بسزایی در حضور و استقبال مردم دارد.

استاندار سمنان تصریح کرد: تبیین گری، امیدآفرینی، افزایش ایمان، تقویت باورهای ایرانی اسلامی و احیای جایگاه مساجد در تربیت نسل جوان، راهکارهای اساسی مقابله با دسیسه های دشمنان است.

فاصله از مساجد سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فراوان می‌شود

کد خبر 1783453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha