تقویت بازوهای مقاومت تضمین کننده شکست اسرائیل است

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در پی شهادت دبیر کل حزب ‌الله تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به جنگ و بحرانی که رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به راه انداخته، تقویت بازوهای مقاومت و وارد کردن شوک متقابل به این رژیم است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: «محمدعلی حسن‌نیا»، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان در پی شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب ‌الله تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به جنگ و بحرانی که رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به راه انداخته، تقویت بازوهای مقاومت و وارد کردن شوک متقابل به این رژیم است.

حسن‎‌نیا در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان از قدرت محور مقاومت برای جلوگیری از اقدامات جنایتکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه استفاده کرد،گفت: محور مقاومت بازوهای مختلفی دارد که شامل یمن، سوریه، عراق، لبنان و ایران است و به اعتقاد من با تقویت او اتحاد بازوهای مقاومت می‌توان شوک سنگینی را برای پایان دادن به جنگ به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

محور مقاومت بازوهای مختلفی دارد که شامل یمن، سوریه، عراق، لبنان و ایران است و به اعتقاد من با تقویت او اتحاد بازوهای مقاومت می‌توان شوک سنگینی را برای پایان دادن به جنگ به رژیم صهیونیستی وارد کرد.

وی در این باره گفت:  یکی از راهکارهایی که می توانست منجر به جلوگیری از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان مقاومت و دبیر کل حزب‌الله لبنان شود، تغییر قواعد بازی توسط محور مقامت بود؛ مثلا همان گونه که در مسابقات فوتبال یک بازیکن بیرون می آید و بازیکن دیگری به جای او به میدان می رود، همین کار را می‌شد در مورد محور مقاومت و بازوهای مختلف آن انجام داد به این نحو که می‌شد در یک دوره زمانی حزب الله لبنان میدان را به یمن و عراق می‌داد.

حسن‌نیا افزود: بنده به شخصه معتقدم که تقویت اضلاع مقاومت و همکاری ایران، عراق، سوریه برای وارد کردن شوک به رژیم صهیوینستی می‌تواند راهکار مناسبی برای پایان دادن به جنگ در منطقه باشد.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که بهترین استراتژی حزب الله بعد از به شهادت رسیدن «سید حسن نصرالله» چه خواهد بود، گفت: شهادت سید حسن نصرالله ممکن است موجب ایجاد یک خلاء در حزب الله لبنان در کوتاه مدت شود. البته منظور خلاء شخصیتی است نه خلاء مقام و جایگاه زیرا یک شورای اجرایی وجود دارد که دبیر کل جدید را به زودی معرفی خواهد کرد. اما شهادت سید حسن نصرالله به عنوان یک دبیر کل که بیش از ۳۰ سال در این منصب بود و حزب الله لبنان را به یک جایگاه قابل اطمینان و با قدرت رسانده بود می‌تواند در کوتاه مدت ایجادخلاء کند.

وی افزود: حزب الله لبنان بعد از شهادت سید حسن نصرالله دو راهبرد را بایا دنبال کند؛ اول اینکه به عملیات‌های خود علیه اسراییل ادامه دهد و سطح و عمق این عملیات‌ها را گسترش دهد، کما اینکه در همین یکی روز نیز عملیات های موشکی و پهبادی متوقف نشد. راهبرد دوم هم ایجاد نظم جدید در حزب الله است زیرا ترور همواره در کوتاه مدت باعث ایجاد خلا در هر سازمان یا تشکیلاتی می شود؛ به همین دلیل با انتخاب دبیر کل جدید با ادامه سیاست‌های سیدحسن نصراللخ این خلا پر خواهد شد تا یک تثبیت جایگاه رخ دهد.

حزب الله لبنان بعد از شهادت سید حسن نصرالله دو راهبرد را بایا دنبال کند؛ اول اینکه به عملیات‌های خود علیه اسراییل ادامه دهد و سطح و عمق این عملیات‌ها را گسترش دهد، کما اینکه در همین یکی روز نیز عملیات های موشکی و پهبادی متوقف نشد. راهبرد دوم هم ایجاد نظم جدید در حزب الله است زیرا ترور همواره در کوتاه مدت باعث ایجاد خلا در هر سازمان یا تشکیلاتی می شود؛ به همین دلیل با انتخاب دبیر کل جدید با ادامه سیاست‌های سیدحسن نصراللخ این خلا پر خواهد شد تا یک تثبیت جایگاه رخ دهد.

حسن‌نیا در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت لبنان و گروه های دیگر در این کشور نسبت به اقدام اسرائیل برای ترور دبیر کل حزب‌الله چگونه باید باشد، گفت: کشور لبنان مشتمل بر گروه‌ها و اقوام مختلف است؛ زیرا در این کشور مذاهب مختلفی نظیر مسیحیت، اهل سنت و شیعیان وجود دارند که در درون آنها نحله های مختلف فکری و سیاسی وجود دارد. همه این گروه ها و مذاهب ترور آقای نصرالله را محکوم کردند. و بسیاری از آنها برای کمک به مردمی که در ضاحیه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی دچار مشکل شده بودند با هم متحد شدند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا آنطور که اسرائیلی‌ها ادعا کرده‌اند، حمله زمینی به لبنان در پی تایید خبر شهادت سید حسن نصرالله انجام خواهد شد، گفت: بنده همواره انجام یک حمله تمام عیار یا جنگ زمینی را بعید می دانستم و در شرایط کنونی هم همین نظر را دارم. اگر رژیم صهیونیستی اقدام به حمله زمینی کند با یک بست راهبردی مواجه خواهد شد، چون حتی خودش هم نمی‌داند که می‌خواهد که چه کار کند و تا کجا پیش رود. اگر قصد رژیم صهینیستی، ایجاد کمربند امنیتی است که این را در بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ انجام داده است و اگر قصدش حمله به نزدیکی‌های بیروت است که آن را هم در سال ۱۹۸۲ انجام داده و شکست خورده است و در حال حاضر توان این کار را هم ندارد.

وی افزود: ترور، خرابکاری، کشتار مردم و تهدید به حمله زمینی بخشی از کمپین اسرائیلی‌ها برای این بود که حزب الله عقب نشینی کند و از جنگ در شمال اراضی اشغالی جدا شود. دلیل اصلی این مسئله این بود که قصد داشتند این جنگ را از جنگ غزه تفکیک کنند و حزب الله را وادار کنند بین جنگ شمال اراضی اشغالی و جنگ غزه تفکیک ایجاد کند، اما از همان ابتدا سید حسن نصرالله عنوان کرد که برای پایان دادن به جنایت‌های غره وارد این جنگ شده است.

حسن‌نیا گفت: اگرچه درصد اندکی را می‌توان احتمال داد که رژیم صهیونیستی حمله زمینی به لبنان را انجام دهد، اما به اعتقاد من در حال حاضر طرح این مسئله از سوی اسرائیل محلی از اعراب ندارد و بیشتر یک بلوف نظامی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این پرسش که با توجه به بیانات مقام معظم که فرمودند «بر ما فرض است که در کنار مردم لبنان و حزب‌الله» بایستیم، وظیفه مردم و دولتمردان چیست، گفت: بعد از انجام عملیات طوفان‌الاقصی توسط حماس، الان حزب الله نوک پیکان مقابله با اسراییل است و به همین دلیل ما باید هر کمکی می توانیم به حزب الله انجام دهیم تا در مقابل صهیونیست ها پیروز شود. همه حامیان مقاومت باید بدانند که هیچ راهی جز کمک به حزب‌الله برای پیروزی مقاومت و شکست اسرائیل وجود ندارد ، زیرا اگر رژیم صهیونستی در این جنگ پیروز شود گستاخ‌تر می‌شود و به کشورهای دیگری همانند یمن، سوریه و حتی ایران حمله خواهد کرد.

کد خبر 1783525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha