شهید سید حسن نصرالله اسوه استقامت است

آیت‌الله عبادی با بیان اینکه با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله و شهدای راه مقاومت اسوه استقامت هستند، گفت: در عین حالی که جای آنان خالی و این برایمان سوگ و غم است اما مقام آنان ویژه و عند ربهم یرزقون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی شامگاه یکشنبه (۸ مهر) در گردهمایی والدین شهدای شهرستان بیرجند به مناسبت هفته دفاع مقدس و شهادت سید حسن نصرالله شهید مقاومت اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله و شهدای راه مقاومت اسوه استقامت هستند در عین حالی که جای آنان خالی و این برایمان سوگ و غم است اما مقام آنان ویژه و عند ربهم یرزقون است.

وی با بیان اینکه شهدای مقاومت اسوه بودند و وظیفه خود را انجام دادند، افزود: حرکتی که سید مظلوم مقاومت به سمت شهادت داشت، امتیازی است که نباید به مرگ عادی از دنیا می‌رفت بنابراین تقدیر الهی بر یک امتیاز بزرگ آن هم با این شرایط ویژه و ۳۰ سال رهبری داهیانه سید مقاومت در مقابل مستکبران جهانی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه لبنان و فلسطین مظلوم به پیروزی نهایی خواهند رسید، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر صحنه ذلت و روسیاهی رژیم اسرائیل و مستکبران جهانی را ببینیم اما هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی کار از دست خدا خارج نمی‌شود و الحمدالله جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف قوی‌تر شده است.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: استکبار جهانی و استعمارگران این همه خون به دل جامعه بشریت کردند ان‌شاءالله که ذلت‌شان را هم به چشم ببینید.

وی ادامه داد: در روایت آمده است: «شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا؛ شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.»

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مأمون و شیعه واقعی باید قبل از هر چیز با امام سنخیت داشته باشد، گفت: اصل دین تولی و تبری است و در روایت آمده است که آنچه به اعمال انسان ارزش می‌دهد، حب و بغض در دین و نوع سنخیت است.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: اساس سرمایه هر انسانی محبت خدا و اهل بیت(ع) است و در اربعین حسینی از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند و این حب و عشق است و امتیاز انسان حتی بر فرشتگان این است که خدا عشق را در وجود انسان نهاد.

وی با اشاره به اینکه قلب مومن عرش خداست، عنوان کرد: این امتیازی است که خدا به انسان داده است و باید حواسمان باشد که خدا ما را برای چه هدف بزرگی آفریده است.

کد خبر 1783556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha